Fujinon 15-45

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Fujinon 15-45

Bericht door PeterD »

Ik vraag me af hoe het komt dat er nagenoeg niets te lezen is over het Fuji 15-45 zoomlensje ?In tegenstelling tot grote ,dure lichtsterke lenzen waar veel over word gediscussieerd zie ik deze lens zelfs niet in het forum bij de zoomlenzen staan.Hij is toch al een tijdje op de markt en ook los te koop. Juist omdat hij zo klein ,licht en betaalbaar is vind ik hem juist wel interessant.Eigenlijk een van de redenen waarom ik naar Fuji ben overgestapt.Ook al vinden sommigen het een speelgoedlensje, bij diverse tests doet hij het helemaal niet slecht.Voor mij een serieuze kandidaat voor mijn volgende aankoop.Maar het was leuk geweest wat ervaringen uit eerste hand te lezen.
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: Fujinon 15-45

Bericht door Pim »

Toch meestal een objectief dat je bij aankoop van een bepaalde camera "krijgt".
Heb/had er wel belangstelling voor maar ik vond het toch nog te lang voor mijn gebruiksdoel.
Aan de kwaliteit twijfel ik niet.
De straat terug aan de straatfotografie.

fujigerard
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 07 jan 2018, 10:56
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Fujinon 15-45

Bericht door fujigerard »

Op Dprevieuw staat dit objectief ook met veel voorbeelden

Prima objectief toch, of is duurder altijd beter :shifty:
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 21 times
Gender:
Contacteer:

Re: Fujinon 15-45

Bericht door MauvdL »

Voor wat ik heb gezien is de kwaliteit naar de prijs. Fuji maakt toch eigenlijk geen slechte lenzen :D . Tekortkomingen van deze 15-45, die je zou moeten zien vanaf 28mm, kunnen best nog gecorrigeerd worden in de RAW-nabewerking.
Ik had wel het idee dat je deze lens ook eerder tegenkomt op bijvoorbeeld een X-A5 dan op een X-Tx of X-Ex.
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Fujinon 15-45

Bericht door PeterD »

Als je erbij wilt horen loop je natuurlijk niet met zo,n plastic lensje rond.Heb zelf net de 27 mm gekocht.Ik twijfelde tussen deze en de 15-45.Doorslag gaf de AF snelheid en toch weer iets kleiner dan die 15-45.Dat kleine en razendsnelle focus op mijn XE 3 bevalt me erg goed.

fujigerard
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 07 jan 2018, 10:56
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Fujinon 15-45

Bericht door fujigerard »

PeterD schreef: di 18 jun 2019, 16:16 Als je erbij wilt horen loop je natuurlijk niet met zo,n plastic lensje rond
Nee zeker niet, dan koop je een objectief van rond de 600 Euro en fotografeer je alles op de auto stand.....
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Fujinon 15-45

Bericht door mqaa »

fujigerard schreef: di 18 jun 2019, 16:45Nee zeker niet, dan koop je een objectief van rond de 600 Euro en fotografeer je alles op de auto stand.....
Pffff... 600 euro? Prutser! Die van mij... 8-)
Marc
Gebruikersavatar

TonR
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 okt 2020, 11:12
Voornaam: Ton
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 1 time
Gender:

Re: Fujinon 15-45

Bericht door TonR »

Beste PeterD, ik heb onlangs een gebruikte 15-45 mm voor een leuk bedragje overgenomen. Gewoon om op mijn X-E3 mee te kunnen nemen op korte vakanties ( fietsvakanties met weinig bagage), Ik kan niet anders zeggen dat dit werkelijk een super goed lensje is, compact en scherp, zelf bij volle opening. Wel is het een motorzoom, dus dat is even wennen bij het afstellen, Een zoom zoals de 18-55 stel je met de hand nauwkeuriger af, Maar voor op reis is het een kwalitatieve en prettige combinatie.
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Fujinon 15-45

Bericht door PeterD »

Ik heb de lens inmiddels ook en ben er prima tevreden over.Die motorzoom is idd wennen en ik heb het idee dat het ook wel extra stroom kost. Maar voor mij zijn geld dubbel en dwars waard.Alleen al voor die 15 mm. Ben nog steeds van mening dat het een onder gewaardeerde lens is.
Plaats reactie

Terug naar “Objectieven algemeen”