Van Nikon naar Fuji

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Van Nikon naar Fuji

Bericht door PeterD »

In 2016 kocht ik mijn eerste Fuji camera.De XE1.De bedoeling was om hem als compactcamera naast mijn Nikon te gaan gebruiken op een verre reis.
De AF vond ik niet zo goed als van de Nikon maar verder beviel me werkelijk alles aan dat kleine ding.De handzaamheid,het gewicht,de kleuren en de scherpte.Ondanks dat de Nikon 24 MP was en de Fuji 16 MP.Ik was al snel helemaal om.Die Nikon met bijbehorende lenzen heb ik nog wel een aantal jaren gehouden.Ik had mijn hele leven al Nikon en om nou meteen alles op te ruimen vond ik ook zowat.Maar tijdens mijn volgende reizen en ook dichter bij huis bleef de Nikon steeds vaker thuis.
Maar dan komt het moment dat je toch je Fuji spulletjes wilt uitbreiden.Ook wilde ik geen twee systemen naast elkaar. Je las steeds vaker dat de systeem camera,s enorm in opkomst waren en dat dat de toekomst was.
Toch nog even getwijfeld maar uiteindelijk besloten alles van Nikon op te ruimen.Nu fotografeer ik inmiddels al een paar jaar tot tevredenheid met Fuji.
Deze geplaatste foto,s die met de XE 1 zijn gemaakt hebben mede voor deze overstap gezorgd.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Van Nikon naar Fuji

Bericht door remoss »

Mooi verhaal en vroeg of laat gaat iedereen om naar Fujifilm :D

In mijn jeugdige jaren schoot ik analoog met Minolta XG1 en later met een Nikon FE2. De overstap naar digitaal was met de Canon 10D om later weer terug te gaan naar Nikon dmv diverse Coolpixen.
De opstap naar DSLR lag voor de hand en de Nikon D200 deed zijn intrede in huize remoss. Opgevolgt door een D700 en later een D3s met allemaal lichtsterk zoom spul en dus rete zwaar.

Op zoek naar lichter kwam Fujifilm hier in beeld en wel de X100, de eerste serie die ik daarmee schoor was in Marokko (https://www.remoss.nl/marokko/). Dat ging uitstekend, ik kon toen nog zoomen met mijn benen, maar dat was ook wel meteen de laatste serie die ik met de X100 gemaakt heb.

Omdat ik vanwege rolstoelgebruik behoefte had een een zoomobjectief heb ik nog kort een Nikon V1 set gehad, maar die haalde niet de kwaliteit die ik wilde.
Uiteindelijk de overstap weer terug gemaakt naar Fujifilm in de vorm van de X-T1 met een XF18-55 en later een XF23 F1.4. Dat beviel zo goed dat ik de dure en zware Nikon set weg heb gedaan. Wel met pijn in mijn hart want het was een droomset, maar ik kon die echt niet meer hanteren, ik kan slecht met mijn handen los voor mijn lijf iets uitvoeren.
Later een upgrade naar de X-T2 gedaan met nog een XF14-24 en een XF55-200. Op de XF23 na heb ik deze set nog steeds. Echter fotograferen is zo'n enorme belasting voor mijn lijf gebleken dat ik dat nog maar heel weinig doe. Maar goed, life is bitch soms :D
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Van Nikon naar Fuji

Bericht door PeterD »

Dat laatste klopt als een bus maar is minder leuk om te lezen.Wel leuk om te lezen hoe het vaak verloopt als je besluit over te stappen.Ik had mijn verhaal nog veel langer kunnen maken maar daar zit waarschijnlijk ook niet iedereen op te wachten.De D200 brengt herinneringen boven want dat was eerste digitale camera .Daarvoor had ik 2 analoge Nikon camera,s die ik moest inruilen om die D 200 te kunnen betalen.Daar heb ik ooit een reis mee door Laos gemaakt,samen met een zwik lenzen.Die schoudertas woog zwaarder dan mijn tas met onderbroeken en T shirts.Als ik daaraan denk en dan nu die mooie kleine Fuji,s.....
Overstappen doe ik niet meer.Tevreden met Fuji.
Plaats reactie

Terug naar “Camera's algemeen”