Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Richard76
Berichten: 33
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 15:03

Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Bericht door Richard76 »

Ik denk er aan om er een 2e hands X-Pro1 bij te kopen zodat ik wat minder vaak hoef te wisselen met mijn lenzen. Wat ik aan deze camera het meest zou missen is de inbebouwde Wifi. Ik gebruik de Wifi regelmatig om foto's snel te kunnen delen met familie en vrienden, bijvoorbeeld tijdens vakantie in het buitenland.

Nu komt mijn vraag....... Is het mogelijk om met de X-Pro1 foto's te maken, het kaartje vervolgens in de X-T2 te stoppen en dan daarna met wifi te verzenden naar mijn telefoon?
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Bericht door arnold_w »

Waarom neem je er geen WIFI SD kaart bij?

http://www.fotovideo.nu/transcend-wi-fi ... -en-delen/
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Bericht door arnold_w »

En nog wat, waarom de X-Pro1 en niet de X-E2 als tweede camera?
Dan heb je en WIFI en betere AF en Classic Chrome en een betere EVF, maar ja, alleen geen OVF.
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

Topic Starter
Richard76
Berichten: 33
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 15:03

Re: Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Bericht door Richard76 »

Een Wifi kaartje kan natuurlijk ook en ze zijn eigenlijk goedkoper dan dat ik dacht. Maar toch is zo'n kaartje weer rond de €40 voor 32gb, dat vind ik weer een beetje zonde omdat ik al meer dan genoeg SD kaartjes heb.

Waarom geen X-E2 ?
Die lenzen de ik heb zijn de 16mm, 35mm f2 en de 90mm. Ik ben bang dat de X-E2 te klein is voor de 16 en 90mm.
Dan blijft natuurlijk nog de X-T1 over maar die heb ik eigenlijk net verkocht om de X-T2 te kunnen kopen en ik wil weer wat anders.

En buiten dat alles, ik vind de X-Pro1 gewoon een erg sexy camera die op mij een grote aantrekkingskracht heeft.
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Bericht door arnold_w »

Sexy is hij zeker, maar ik denk toch dat het verschil met de X-T2 er groot gaat worden.
Ik heb de X-Pro1 een paar maanden naast de X-T2 en X-E2 gehad, om dezelfde reden, "sexy".
Echter begon het verschil in snelheid en bediening me toch genoeg te irriteren dat ik 'm al vrij snel weer verkocht heb.
De OVF is best leuk, maar je moet hier wel mee overweg kunnen, bij mij stond 'ie daarom al snel op EVF en dan merk je hoe traag de verversingssnelheid is tov de andere twee camera's. AF is met de laatste updates wel verbeterd, maar nog steeds niet op het niveau van de T1 en E2, laat staan de T2.

Ik vond de camera nogal spartaans aanvoelen en had uiteindelijk meer plezier met de X-E2, die overigens geen problemen heeft met mijn 16-55 2.8 en 100-400.
Zo heel veel kleiner is deze camera nml niet t.o.v. de T1/T2.

Afbeelding

http://www.fujivsfuji.com/xt1-vs-xe2-vs-xpro1/
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

Topic Starter
Richard76
Berichten: 33
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 15:03

Re: Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Bericht door Richard76 »

Bedankt voor je uitgebreide advies Arnold.

Mijn eerste Fujicamera was overigens een X-E1, dus ik ben wel bekend met het formaat van de X-E2 en de traagheid van de X-Pro1. Of is de X-Pro1 nog trager dan de X-E1?
Ik heb de X-E1 trouwens nooit te traag gevonden, alleen het lastig scherpstellen in slechte lichtomstandigheden ergerde me wel. Maar goed, toen wist ik niet anders en nu ben ik de snelheid van de X-T2 gewend.

Miischien dan toch maar sparen voor een X-Pro2.......
Gebruikersavatar

arnold_w
Berichten: 803
Lid geworden op: do 18 dec 2014, 21:01
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Bericht door arnold_w »

Ik ben ook begonnen met de E1, vond het toen prima (wist niet beter), later de E2 erbij kocht, merkte wel direct het verschil en heb ik de E1 verkocht.
Daarna de T1 gekocht en heb deze bijna twee jaar naast elkaar gebruikt, wat mij betreft een prima combo.
Toch afgelopen maand de E2 verkocht voor een extra (2e hands) T1, is toch prettiger in gebruik, alle dials bovenop, 77x vergroting voor de EVF, weather sealed, flip screen, robust etc, gewoon net even meer camera.

Hoewel de Pro1 best een fraaie camera is lekker in de hand ligt, vond ik veel zaken toch te matig, zoals ontbreken van weather sealing, geen flip screen, trage AF (alleen contrast AF), slome EVF met lage resolutie, onhandige OVF met grotere lenzen (je noemt de 16mm en 90mm, die ga je niet gebruiken met de OVF), geen WIFI, geen Classic Chrome, geen elektronische sluiter. Kortom, een beetje achterhaald.

Nogmaals, ik vond het verschil met de T1 al te groot worden, ik denk dat je deze echt niet naast een T2 gaat gebruiken.
Ik zou gewoon een nette 2e hands T1 overwegen, dan hoef je qua bediening ook niet al teveel na te denken (de knopjes zitten nml ook ergens anders).

Succes,
Arnold
X-T1 | X-H1 | | XF 18-55 | GFX 50S | GF 30mm | GF 45-100 | GF 100-200
Arnold van Wijk Fotografie | IJsland Fotoreizen
Gebruikersavatar

Topic Starter
Richard76
Berichten: 33
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 15:03

Re: Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Bericht door Richard76 »

Je maakt het me wel lastig Arnold.

Zoals ik het nu zie denk ik dat ik toch op zoek ga voor een X-Pro1. Het spartaanse van de X-Pro1 trekt me eigenlijk wel en als ik de foto's gemaakt met de X-E1 terug kijk vind ik die eigenlijk net zo goed gelukt / mooi als de foto's gemaakt met de T1 en T2. Ik fotografeer geen sport en nauwelijks beestjes, dus de af snelheid maakt mij niet heel veel uit.
Ik denk dat dan vooral de 90mm er op komt. Voor (straat) portretten heb ik ook geen snelle af nodig. En de OVF denk ik toch niet veel te gaan gebruiken.

Voorwaarde is wel dat ik er eentje vind voor een hele goede prijs. Zo niet, dan spaar ik nog even door voor een X-Pro2. Zo af en toe zijn die al 2e hands te vinden voor een redelijke prijs.

Blijft natuurlijk nog mijn eerste vraag staan......
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Met X-Pro1 gemaakte foto's versturen via Wifi.

Bericht door Patrick »

Even terug naar de vraag ver Wifi. Volgens mij is het geen probleem om een kaartje geschoten in de X-Pro1 met RAW+JPG geschoten in een andere camera te stoppen om de JPG bestanden via Wifi door te sturen.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Plaats reactie

Terug naar “Camera's algemeen”