Q-menu

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
HenriWillem
Berichten: 6
Lid geworden op: do 29 sep 2016, 20:23
Voornaam: Will

Q-menu

Bericht door HenriWillem »

Goedemiddag. Ik heb recentelijk mijn X-T1 in de kast gezet (markt is vol met X-T1 bodies) en een X-T3 aangeschaft. Met de X-T1 heb ik nooit gebruik gemaakt van andere dan standaard instellingen. Nu zou ik de Q-menu's willen gaan gebruik. k heb via internet een aantal settings gevonden die ik wil gebruiken in het Q-menu. Ik heb dat geprobeerd door in het Q-menu de verschillende waardes in te voeren. Om die dan te bevestigen (vast te leggen) het achterste Commandwiel ingedrukt. Maar daardoor worden de aangepaste wijzigingen niet gesaved! Daarna via de Menuknop de wijzigen aangebracht, maar ook dan worden deze niet gesaved. Ik gebruik C1 als mijn standaard en wijzig daarin niets. Vraag is dus: hoe werkt het wel?
Met dank voor een reactie.

Andere vraag: Capture One Express voor Fujifilm zou een gratis versie zijn voor Fujifilm gebruikers. Op de site kom ik de software wel tegen, maar als je dan wil downloaden komt automatisch de Pro versie naar voeren met 30-dagen proeftijd! Hoe kom ik aan de gratis versie?
Gebruikersavatar

mqaa
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 15:47
Locatie: Tilburg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Contacteer:

Re: Q-menu

Bericht door mqaa »

Welke opties je in het Q-menu wilt hebben stel je in bij 'Set Up' -> 'Button/Dial Settings' -> 'Edit/Save Quick Menu'.

C1 t/m C7 stel je in bij 'Image Quality Settings' -> 'Edit/Save Custom Settings'.

Capture One Express bevat alle versies in de download. Als je kiest voor de optie 'More Options' krijg je als een van de mogelijkheden 'Express Fujifilm'.
Marc
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Q-menu

Bericht door André »

Om ingestelde waardes in te stellen in het Q menu moet je ze bevestigen met de menu/OK knop.
Als het gaat om de functies die je in het Q menu kunt instellen is het idd zoals Mqaa schreef.
Als je deze C1 hebt geïnstalleerd en start krijg je een keuze menu te zien. In dat keuze menu kies je overige of diverse onderaan staan en daarin vindt je de expres versie. Als je die eenmaal hebt geselecteerd start ie de volgende keer automatisch in de expres versie.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “Camera's algemeen”