Handgrip overpeinzingen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 622
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Handgrip overpeinzingen

Bericht door PeterD »

Meestal ruilde ik mijn camera in als ik een nieuwe kocht.Mijn Fuji XE 3 was de eerste waarbij ik dat niet heb gedaan.Ik vond het verlies aan geld gewoon te groot maar nog belangrijker..ik vind het een fantastische camera en het niet hoeven wisselen van lens is ook prettig.Gebruikt met een grip van Meike en die zat als gegoten.Dat was echt een grote verbetering vwb het vasthouden van de camera.Nog steeds blij dat ik hem heb gehouden.
Ik heb er een XT 30 bijgekocht en ook hiervoor een grip gekocht omdat de ervaringen van de XE 3 zo positief waren.De XT 30 grip is echter van JJC en ook die sluit mooi aan op de camera.Deze grip heeft echter een groot nadeel.Zo groot dat ik hem niet meer gebruik.De schroef waarmee de grip aan de body gedraaid moet worden draait zichzelf los.En dat niet na langdurig gebruik maar al na een halfuurtje.Ik was dus min of meer verplicht om altijd de nekriem te gebruiken en telkens die schroef aan te draaien.Lopend met je camera en alleen vasthoudend aan die grip is gewoon bloedlink. Voor je het weet heb je alleen die grip vast en ligt je camera op de grond.Dat is me 1 keer bijna overkomen en meteen besloot ik hem niet meer te gebruiken.Zou ik een slecht exemplaar hebben van JJC ? Zou kunnen ik weet het niet.Vind het wel jammer want ik vind zo,n grip toch wel voor verbetering zorgen.(Dat weet Fuji zelf ook.Kijk maar naar de XS 10 ).
Dit is typisch gevalletje waar je alleen in de praktijk achterkomt.Ik vond het leuk om even te delen en misschien een nadenkertje voor als je een grip wilt aanschaffen.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3068
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Handgrip overpeinzingen

Bericht door Patrick »

Ik ken deze grip niet. Kan je wellicht een rubberen of lederen ringetje kunnen plaatsen tussen de bout en de grip zelf?
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 622
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Handgrip overpeinzingen

Bericht door PeterD »

Patrick schreef: do 16 dec 2021, 10:03 Ik ken deze grip niet. Kan je wellicht een rubberen of lederen ringetje kunnen plaatsen tussen de bout en de grip zelf?
Ik ben een slechte doehetzelver Patrick.Ik heb hem uit ergernis weggelegd en niet meer naar gekeken.Misschien is er idd wel een simpele oplossing voor.Deze grip word overigens gewoon door de nederlandse handel aangeboden als de grip voor de XT 30.
Gebruikersavatar

Johan1025
Berichten: 429
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 07:21
Voornaam: Johan
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 16 times

Re: Handgrip overpeinzingen

Bericht door Johan1025 »

Locktight of Teflontape (intallatietechniek) zou kunnen helpen :)
Tumblr | X-70 | X-Pro 3 | XF 16mm F1.4 R WR | XF 8-16mm F2.8 R LM WR | XF 33mm F1.4 R LM WR | XF 50mm F1.0 R WR| XF 16-55mm F2.8 R LM WR | XF 50-140mm F2.8 R LM OIS WR | XF70-300mmF4-5.6 R LM OIS WR

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Handgrip overpeinzingen

Bericht door MajorB »

Onder mijn X-T3 zit ook zo'n grip van JJC, die zit muurvast zonder enig hulpmiddel.
Misschien moet je gewoon je leverancier eens bellen.
.
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 622
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Handgrip overpeinzingen

Bericht door PeterD »

Johan1025 schreef: do 16 dec 2021, 17:36 Locktight of Teflontape (intallatietechniek) zou kunnen helpen :)
Ik heb een erg klein stukje teflon tape om die moer gedaan .Ben er nog niet intensief mee bezig geweest maar slechts rondom huis maar mijn eerste indruk na een paar dagen is dat dat idd helpt.De grip en moer zitten tot nu toe na veel controleren nog mooi vast.
Ik heb goede hoop dat dit zo blijft.Bedankt voor de tip.
Plaats reactie

Terug naar “Camera's algemeen”