wie ben ik?

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
jan borms
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 13:15
Voornaam: Borms
Locatie: Wilderen
Been thanked: 1 time
Gender:
Contacteer:

wie ben ik?

Bericht door jan borms »

Hoi allen,

Ik ben Jan , ik woon in België meer bepaald in Wilderen ( Limburg ).
ik woon alleen met mijn 2kinderen (week om week)
Andere interesses die ik heb : astronomie en valkerij

Sinds vorig jaar ben ik me wat serieuzer gaan bezighouden met fotografie en ben ik ook een 3-jarige opleiding fotografie begonnen met doel wat op te steken vooral. ook in de domeinen waar ik vanzelf niet meteen zou zeggen van ' hé , dat wil ik wel eens proberen' .
Of ik er me ooit professioneel mee ga bezighouden zal de toekomst wel uitwijzen en nu is het vooral veel ontdekken , lezen , opzoeken, experimenteren en vooral genieten.
sinds een week of 3 ben ik overgestapt op Fujifilm. daarvoor heb ik gefotografeerd met een Canon 1200 D en nog daarvoor een Nikon 50D ( toen ik vooral nog in men 'kiekjes-maken-fase zat). De Canon had ik initieel gekocht om dslr-astrofotografie mee te doen omdat het een goedkope oplossing was na al mijn astrofotografie materiaal ( dure kijker, montering en speciaal gekoelde CCD-camera,...)te moeten verkopen door mijn scheiding.
Omdat mijn 1200D nu eenmaal een bescheiden camera was maar ideaal om de cursus fotografie mee te beginnen , heb ik het eerste jaar hiermee gefotografeerd . ook wilde ik zeker dat fotografie me aanstond alvorens een investering in andere camera met meer mogelijkheden te kopen en natuurlijk ook bepalen wat ik wel leuk vond om te doen in fotografie.
Na meer dan een jaar opzoeken en vooral ook het nodige geld bij elkaar te sparen , werd het dan uiteindelijk tijd om een nieuwe camera aan te schaffen.

De Fuji's heb ik altijd qua design knappe camera's gevonden en alle filmpjes die ik bekeek waren lovend over de Fuji's evenals de recensies,.... . MAAR.... ik had eerder een full-frame op het oog , bij name een canon 6D. gelukkig ( voor mij ) heb ik een zeer goede fotohandelaar met goede kennis van zaken en superservice die me op andere gedachten wist te brengen : de camera die ik in gedachten had was al een ouder model ( 6jaar) en ik ging sowieso dan nog wat lenzen bij moeten kopen omdat ik maar 1 lens had voor full-frame , de kans dat ik geregeld groter dan 60op90 ga printen is klein,.... . de 77D lag me niet en die Fuji's bleven maar door men kop spoken.

ik heb uiteindelijk elk Fuji-model uitgeprobeerd in de winkel wat niet onder de noemer instap-camera viel en in men budget lag ( XT-20,X-E3 ,XT-2).

Aan de Fujifilm XT-2 was ik onmiddelijk men hart verloren door zijn design , bouwkwaliteit en bedieningsgemak. Om echt zeker te zijn dat dit dé camera ging worden heb ik hem een paar dagen mogen uitproberen en geraakte er elke dag meer en meer verknocht aan. Keer op keer ik de XT-2 gebruikte ontdekte ik nieuwe dingen ,... . geen sporen van ruis op iso400 na langer dan een paar seconden langer belichten , nogmaals de bouwkwaliteit ( vooral dat hij niet van plasitek is) , de optiek ...fenomenaal.

ik ga bij deze mijn inleiding afsluiten door jullie te vertellen dat ik al zeer snel mijn eigen XT-2 besteld had , ondertussen al meer dan een week heb en er nog geen moment spijt van gehad heb. Mijn 1200D? die zit ergens onderaan in mijn fotozak om voorlopig als back-up te dienen (waarschijnlijk nooit) en te wachten op de dag dat ik ofwel ergens een goedkope 2de hands Fuji koop.
of mijn XT-2 upgrade ;)
Your comfort-zone will kill you

Fuji XT-2

Instagram : @bormsjan
Flickr : http://www.flickr.com/photos/janborms/
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 389 times
Been thanked: 111 times

Re: wie ben ik?

Bericht door MacFuji »

Welkom Jan, veel foto plezier met je X-T2
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3068
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: wie ben ik?

Bericht door Patrick »

Welkom!

Eigenlijk zijn de objectieven die je gebruikt vaak belangrijker. Welke heb je?
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Pim
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 21:20
Has thanked: 22 times
Been thanked: 43 times

Re: wie ben ik?

Bericht door Pim »

Welkom Jan. Knap dat je na een moeilijke periode de fotografische draad weer opneemt.
Welke objectieven je hebt vind ik dan weer van minder belang . Één is al genoeg om ons hier te laten genieten.
Veel plezier hier.
De straat terug aan de straatfotografie.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3847
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: wie ben ik?

Bericht door remoss »

Welkom op fXf Jan :duimop:
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
jan borms
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 13:15
Voornaam: Borms
Locatie: Wilderen
Been thanked: 1 time
Gender:
Contacteer:

Re: wie ben ik?

Bericht door jan borms »

bedankt allemaal. ik heb momenteel de XF18-55 f2.8-4.0 R LM OIS
Your comfort-zone will kill you

Fuji XT-2

Instagram : @bormsjan
Flickr : http://www.flickr.com/photos/janborms/
Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: wie ben ik?

Bericht door Bert »

Welkom!!! :duimop:
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”