Hallo

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Hilda
Ex-fXf
Berichten: 116
Lid geworden op: za 15 dec 2018, 07:10
Voornaam: Hilda
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 13 times
Gender:

Hallo

Bericht door Hilda »

Dank voor het toevoegen. Sinds 6 december heb ik een Fujifilm X T20 met een 18-55 f2.8-4.0. Ik heb dit naast een vrij complete Nikon (D7200) uitrusting. Ik ben nog niet van plan het Nikon spul weg te doen, voorlopig ga ik het naast elkaar gebruiken. Reden voor de stap naar een systeemcamera is o.a. artrose in mijn duim waardoor ik de Nikon niet goed meer pijnloos en lang vast kan houden, het toestel is te zwaar, maar vanaf statief en vanuit de auto gaat het nog prima.
Als de Fuji mij bevalt wil ik deze uitbreiden met lichtsterke lenzen, dat wordt dus sparen en veel op 2e hands pagina's kijken.
Ik werk als begeleider in een woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking. Van huis uit ben ik persoonlijk begeleider, maar zoals zovele, werd de papieren rompslomp me te veel.
Mij piepklein klein huisje staat in een buitengebied van de Marne (Groningen) Het NP Lauwersmeer is bijna mijn achtertuin, hemelsbreed woon k op een kilometer of 3. Heb daardoor veel dwaalgasten in de vorm van vogels in de tuin, dat is altijd genieten.
Gebruikersavatar

Peter P
fXf sponsor
Berichten: 360
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 09:11
Voornaam: Peter
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times

Re: Hallo

Bericht door Peter P »

Hallo Hilda, welkom om het leuke en leerzame fujiforum.
Groeten Peter
Gebruikersavatar

Leon1980EastWood
Ex-fXf
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 06 jul 2018, 22:23
Voornaam: Leon
Been thanked: 5 times

Re: Hallo

Bericht door Leon1980EastWood »

Welkom!

Ik weet zeker dat de x-t20 je goed gaat bevallen mee beeldkwaliteit. Het gebruik is even wennen misschien maar eenmaal gewend dan is het super.
Zelf heb ik net een paar weken de x-t10 en die vind ik al helemaal top. Ik heb zelf nog een hele uitgebreide canon full frame set liggen. Ik verwacht dat ik die sneller verkoop dan gepland haha.

Genoeg over mezelf gekletst nu. Ik wens je heel veel fotoplezier met je spullen En ook hier op het forum.

Groeten Leon
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Hallo

Bericht door GeorgeF »

Welkom Hilda, ik kan wel wat voorstellen met het wordt me te zwaar.
Ik weet zeker dat de 20 je heel erg gaat verrassen.
Niet alleen het gewicht maar ook de beeldkwaliteit.
Jammer van je duim, maar met het juiste gereedschap ga je plezier houden in je fotohobby.

Groetjes van George (ook uut Grun)
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Hallo

Bericht door André »

Dat Nikon spul staat voor je het door hebt een jaar in der kast te verstoffen. ;-)
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3847
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door remoss »

Welkom op fXf, Hilda :)
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Greenturtle
Ex-fXf
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 11:39

Re: Hallo

Bericht door Greenturtle »

Dank allemaal. Ik heb de X-H1 ook omdat de Nikon handel mij te zwaar werd. Goed bezig en welkom.
Gebruikersavatar

BvWvB
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 09:51
Voornaam: Barbara
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Gender:

Re: Hallo

Bericht door BvWvB »

Wat leuk, ik heb na lang twijfelen ook een X-T20 gekocht, maar kan geen afscheid nemen van de Nikon D7100. Met name om de kinderen te fotograferen als ze op zaterdag over het voetbalveld rennen. Ik heb mijn T20 net een week en ben nog van alles aan het ontdekken. Jij ook veel plezier met je camera!
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”