Marcel Zuurmond stelt zich voor

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
marcelzuurmond
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 aug 2019, 19:42
Voornaam: Marcel
Been thanked: 1 time
Gender:

Marcel Zuurmond stelt zich voor

Bericht door marcelzuurmond »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Marcel Zuurmond. Ik fotografeer inmiddels zo'n 15 jaar. Begonnen met een Canon 300D (de eerste Digital Rebel :)), naar een 10D, een 20D, een 5D,5Dmkii, een hasselblad H4D, tot een Canon 5dmkiii. Daarnaast sinds een aantal jaren ook een Fujifilm X-E2 met een 27mm pancake - fijn om altijd in je tas te hebben.

Wegens ziekte heb ik het afgelopen jaar praktisch niet kunnen fotograferen. Ik heb mijn meeste spullen dan ook verkocht. Daarvoor in de plaats (ik ga weer rustig opstarten) heb ik nu gekozen voor een Fujifilm XT3 met een 23mm & 50mm objectief.

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat a) de Fuji community zo leuk en hecht is b) omdat ik fijn vind om mensen met veel kennis om 'me heen' te hebben en c) ik hoop ook mooie foto's voorbij te zien komen. Mijn vorige actieve ervaring met een forum was DutchPhotoZone en dat is al heeeel lang geleden haha :)

Zelf richt ik me vooral op fashion/glamour fotografie. www.marcelzuurmond.com voor wie het leuk vindt!

Tot slot. Ik ben 41 en woon samen met mijn vriendin in het mooie Weert, Limburg.

Ik ga door de forums bladeren!

Gr Marcel
Gebruikersavatar

Bertjebig
Ex-fXf
Berichten: 99
Lid geworden op: zo 14 apr 2019, 17:09
Voornaam: Bertje
Has thanked: 17 times
Been thanked: 10 times

Re: Marcel Zuurmond stelt zich voor

Bericht door Bertjebig »

Welkom Marcel en zo........wat een profi foto's op je site. Hoop veel van je te leren.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Marcel Zuurmond stelt zich voor

Bericht door GeorgeF »

Van harte welkom Marcel altijd fijn om gedreven fotograven hier te verwelkomen.
Ik ga je site bekijken.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 22 times
Gender:
Contacteer:

Re: Marcel Zuurmond stelt zich voor

Bericht door MauvdL »

Model- en glamourfotografie is niet mijn ding, maar ik kijk wel met respect naar degenen die dat wel kunnen. Ik zie dat je je modellen goed kan regisseren en ook nog oog hebt voor de setting waarin je ze neerzet. Knap.
Enfin, welkom!, en ik hoop dat je hier wellicht nog wat kan opsteken over de typische fuji-eigenschappen van je X-T3 ;)
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Topic Starter
marcelzuurmond
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 aug 2019, 19:42
Voornaam: Marcel
Been thanked: 1 time
Gender:

Re: Marcel Zuurmond stelt zich voor

Bericht door marcelzuurmond »

Thanks allemaal!
Gebruikersavatar

FotoSuma
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 07:18
Voornaam: Bjorn
Locatie: Herten - Limburg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: Marcel Zuurmond stelt zich voor

Bericht door FotoSuma »

Mooie foto’s Marcel!!
Ook niet zo mijn ding, maar jij hebt er wel degelijk oog voor ..... [emoji6][emoji1303]
Groeten uit Remunj.


. .
Fuji X-T4 | 16-55 2.8 | 50-140 2.8 | 35mm 1.4 | 10-24 4.0 | 18-135 3.5-5.6 | Nissin i60a |
Gebruikersavatar

folkert
In memoriam †
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 22 jul 2016, 09:49
Voornaam: Folkert
Locatie: Westland / Den Haag / Delft
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 5 times
Been thanked: 78 times
Gender:

Re: Marcel Zuurmond stelt zich voor

Bericht door folkert »

Marcel welkom ... mooie foto's (en kennis) bij het bekijken van jouw website ... borrelde bij mij onderstaande gedachte naar boven !!

Kunnen we ons zelf (mits geïnteresseerd) als leden van het forum wellicht proberen elkaar eens uit flink te dagen ... en dan als fotograaf op een geheel andere manier te "gaan" fotograferen ... en gebruik te maken van elkaars sterke punten ideeën of interesse? De één met zijn/haar stadsfotografie - de ander met zijn/haar platteland - de ander met een model of glamour of .... gewoon straatfotografie? Er een combinatie van te maken ?

Hebben we ooit als leden van dit forum "gezamenlijk" nagedacht om onderwerpen of items eventueel te combineren - modelfotografie in een willekeurige stad in een echt oud centrum in relatie tot een moderne stad of een moderne gedeelte/wijk van een stad? In de ochtend standaard op zoek naar hoogbouw - oude gebouwen en in de middag retour maar dan geregisseerd met model of vooraf gesproken plan (of moeten we hier een apart item/onderwerp van maken?)

Ik zelf ben woonachtig in het Westland .... kassen en tuinbouw maar ik woon ook vlakbij enkele grote steden Rotterdam - 's-Gravenhage - oude stad Delft of ... het strand of duin !
Fuji XH-2/X100T/XT-4+grip/XE-4/ FUJINON XF18-55mm/XF 18-135mF/3.5-5.6/XF 55-200mm/XF100-400/XF16mm 2.8WR/XF35mm 2.WR/XF50mm F2 WR/XF 90mm/XF 80mm f2,8 R LM OIS WR Macro/XF 10-24 mm (old)/pancake XF 27mm f/2.8 WR (new)
Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: Marcel Zuurmond stelt zich voor

Bericht door Bert »

Welkom!!! :duimop:
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”