Even voorstellen Fuji fan in spee

Wie ben je?
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3847
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Even voorstellen Fuji fan in spee

Bericht door remoss »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

GeorgeF schreef: wo 15 jul 2020, 00:11 Uhhh Patrick ik weet niet of het aan mij ligt maar de link naar Flickr daar zijn de foto's vele malen slechter dan de foto's die Rian al hier op het forum had gezet.
Dan bekijk ik de foto's op mijn Samsung S10e.
Uhhh George, ik weet niet of het aan mij ligt, maar sorry hoor, als we uitspraken gaan doen over fotokwaliteit gebaseerd op beoordeling via een telefoonschermpje is het eind wel zoek. Ik heb tot nu toe aangenomen dat dit gebeurt op een goed beeldscherm van voldoende grootte om dat op een goede manier te doen.....
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3847
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Even voorstellen Fuji fan in spee

Bericht door remoss »

Hilda schreef: wo 15 jul 2020, 07:04 De Flicker foto's ogen bij mij scherper. Maar eea neemt niet weg dat de foto's enorm zijn gecropt en dat komt de kwaliteit niet ten goede. Ik vraag me af op je daarop gebaseerd de scherpte van een lens kan en mag beoordelen.
Als je zeker weet dat het een 100% crop is zou dat in mijn beleving wel kunnen. Doe ik hier thuis ook wel met mijn eigen foto's, inzoomen naar 100% en juist dan kun je prima beoordelen of het met de scherpte wel goed zit.
Neemt niet weg dat een foto die op 100% niet geheel vlijmscherp is, in z'n totaliteit nog prima kijkbaar kan zijn.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Even voorstellen Fuji fan in spee

Bericht door MajorB »

Misschien handig om de firmware van camera en lens te up-daten. Volgens de EXIF gegevens moet dit nog gebeuren.
.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”