Mischa stelt zich voor

Wie ben je?
Gebruikersavatar

Topic Starter
Mischa
Berichten: 30
Lid geworden op: di 08 dec 2020, 19:18
Voornaam: Mischa
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Mischa stelt zich voor

Bericht door Mischa »

Goedemorgen allen,

Na een jaartje of 20 met fotografie bezig te zijn geweest (compactcamera, analoog spiegelreflex, digitaal compact) ben ik terechtgekomen in de DSLR-wereld. Ik heb destijds gekozen voor Pentax omdat hiervoor erg mooi glas beschikbaar was van analoge camera's dat ik nog kon gebruiken op mijn DSLR. Begonnen met een K5, uiteindelijk de grote broer K3-II aangeschaft. Door de jaren heb ik behoorlijk wat mooi glas verzameld, wat ook de reden was waarom een overstap redelijk complex en een financiële aanslag op mijn budget zou worden. Na wat getwijfel besloot ik om de DSLR vaarwel te zeggen en een systeemcamera aan te schaffen, ik verkocht mijn "zware glas" (een paar erg mooie 2.8-lenzen) en begon mij te oriënteren. Het bloed kroop waar het niet gaan kon en ik kocht toch weer een nieuwe lens voor mijn DSLR. Deze bleek niet helemaal lekker te zijn en werd een postduif die heen en weer gestuurd werd naar Kamera Express. Uiteindelijk deden deze mij een commercieel voorstel, daar de lens niet meer te herstellen was. Dit was mijn moment!! Samen met een mooie Cashback-actie van Fuji bracht mij dit voorstel mij zo'n kleine €600 dichter bij mijn doel en ben ik overgegaan naar de aanschaf.

Nu in bezit: Fujifilm X-T3 met XF16-80/4.0 objectief.
Ter bescherming van de body ende betere grip heb ik ook nog een L-bracket erbij gekocht. Voor de extra energie wordt gezorgd door 2 extra accu's, dus ik kan een tijdje vooruit.

In de toekomst zullen hier nog wel een paar primes bij komen, maar ik wil eerst mijn Pentax-set verkopen.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Mischa stelt zich voor

Bericht door GeorgeF »

Welkom Mischa.
Niets ten nadele van Pentax, maar met de Fuji heb je wel een juweeltje in handen De X-T3 is een geweldige camera en de 16-80mm is ook een fantastisch objectief.
Lees de recensies maar.
En mocht het nodig zijn de service en garantie van Fuji is fenomenaal.
Ik heb er 1x gebruik van gemaakt en mijn mond viel open.
Als je met garantie te maken krijg neem dan contact op met Fuji Kleve, wordt gratis opgehaald en gebracht.
En nog snel ook.
Hier zal je veel plezier aan beleven.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
Mischa
Berichten: 30
Lid geworden op: di 08 dec 2020, 19:18
Voornaam: Mischa
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: Mischa stelt zich voor

Bericht door Mischa »

Dank je George, Pentax is inderdaad een erg fijn merk met uitstekend materiaal, maar ik ben aangestoken met het Fuji-virus door een vriend die me vertelde dat sinds hij zijn X-T1 had, hij zijn Pentax thuis liet. Ik had de Pentax voornamelijk voor sportfotografie (in combinatie met een Tamron 70-200/2.8) voor mijn zoontje, maar die is geswitched en ik heb de snelheid niet meer nodig. Vermoedelijk is de X-T3 wel snel genoeg om alles te volgen, maar destijds kwan de X-T2 nog tekort ;)

Ik heb een paar plaatjes geschoten met de X-T3, ook bij minder licht en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Ik zal nog gaan zoeken naar een paar snelle, lichtsterke AF-primes voor straat- en modelfotografie.

De camera heb ik overigens gekocht met 5 jaar garantie ;)

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Mischa stelt zich voor

Bericht door MajorB »

Welkom, ook ik fotografeerde met een K-3 voor ik naar de systeemcamera's switchte. Alleen de afmetingen en de gewichten hebben me destijds doen veranderen, ik heb er altijd met veel plezier mee gefotografeerd.
.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3068
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mischa stelt zich voor

Bericht door Patrick »

Kijk, Pentax is een sympathiek merk. :-)

Als je vragen hebt over bepaalde objectieven dan laat je het maar weten; ik best veel zelf en kan je aardig de weg wijzen indien gewenst.

Welkom!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3847
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 42 times
Been thanked: 186 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mischa stelt zich voor

Bericht door remoss »

Welkom op fXf Mischa :)
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Mischa
Berichten: 30
Lid geworden op: di 08 dec 2020, 19:18
Voornaam: Mischa
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: Mischa stelt zich voor

Bericht door Mischa »

Patrick schreef: wo 09 dec 2020, 16:40 Kijk, Pentax is een sympathiek merk. :-)
Klopt precies, en minder mainstream. Dat is ook een reden om niet voor de "commerciële" merken te kiezen voor mijn nieuwe aanschaf. Uiteraard, kwaliteit is belangrijk, maar individualiteit speelt ook mee, ben niet zo'n meeloper ;-)
Patrick schreef: wo 09 dec 2020, 16:40 Als je vragen hebt over bepaalde objectieven dan laat je het maar weten; ik best veel zelf en kan je aardig de weg wijzen indien gewenst.

Welkom!
Thanks, ik zie dat je een hele berg glas bij elkaar verzameld hebt. Ik denk dat ik het straks ga houden bij een 23mm/2.0 en hoop er nog een 50mm bij te kunnen sleuren die nog lichtsterker is tegen een fijn prijsje (zoals de 50/1.7 AF van Pentax, mijn favoriet in mijn tas).

Uiteraard ook voor de rest een bedankt voor het warme welkom :ympray:
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Mischa stelt zich voor

Bericht door rmviewpoint »

Welkom op het forum en geniet van je overstap!
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 367
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 55 times
Been thanked: 26 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mischa stelt zich voor

Bericht door MauvdL »

Welkom Mischa. Veel plezier met deze set. Je ziet 't al bij @Patrick, je raakt al snel verslaafd en wil alsmaar meer, meer, meer. :D
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Mischa stelt zich voor

Bericht door GeorgeF »

Mischa die Pentax was dat full frame?
Als dat het geval is dan zou de 35mm 1.4 of 2.0 jouw favoriete objectief kunnen worden.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”