Henk stelt zich voor

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Henk stelt zich voor

Bericht door dhrPeter »

In de 70-er jaren begon ik mijn foto-hobby met een Practica spiegelreflex. Na een aantal maanden kwam ik er achter dat de batterij van die kamera niet winterbestendig was. Ik heb de kamera toen snel omgeruild voor een Olympus OM-1. Die heb ik nog steeds net als een aantal Zuiko objectieven welke ik af en toe op mijn digitale kamera’s gebruik. Kodak Tri-X was mijn favoriete film die ik zelf ontwikkelde en afdrukte in mijn doka.

Het digitale tijdperk begon voor mij met een Olympus C8080WZ gevolgd door een reeks FourThirds kamera’s: o.a. E-500, E-3. Toen Olympus de FourThirds serie de nek om draaide ben ik overgestapt naar microFourThirds. Panasonic GH1, GX8, Olympus OMD-EM5 III.

Een uitstapje naar “Full frame” met een tweede hands Sony A7r die recentelijk is getransformeerd in een baksteen is daarmee geeindigd.

De kamera waar ik een zwak voor heb is mijn Sigma DP1Merrill.

Omdat ik verwacht dat binnen afzienbare tijd de stekker uit het microFourThirds systeem gaat ben ik nu wat in in Fuji apparatuur aan het investeren, X-E3 en recentelijk mijn X-T2 ingeruild voor een X-T4 omdat deze donkere dagen de sluitertijden wat langer worden en mijn handen niet meer zo vast zijn als vroeger kan ik een beetje hulp van de beeldstabilisatie goed gebruiken.

Mijn favoriete foto onderwerpen zijn landschap, natuur, stilleven, kleindochter.

Voor natuurfotografie – vogels, paddenstoelen etc. – vind ik microFourThirds beter geschikt met een 12-60mm, 60mm macro en 100-400mm, X-T4 met 10-24mm, 55-200mm en 60mm macro voor een mix van landschap en planten / paddenstoelen en X-E3 met 35mm voor mensen (lees kleindochter).

Om een indruk te krijgen wat ik fotografeer kun je een kijkje nemen op https://mordisco.smugmug.com
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Henk stelt zich voor

Bericht door GeorgeF »

Henk van harte welkom.
Je hebt een mooie set dus plaatjes maken moet zeker lukken.
Ook leuk dat je wat meer info over jezelf heb gegeven.
Veel mooie fotomomenten gewenst.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

rmviewpoint
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 21:59
Voornaam: Roger
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Henk stelt zich voor

Bericht door rmviewpoint »

Succes met je aanwinst en geniet van de momenten dat je je vinger op de afdrukker zet!
Er zijn 2 dagen in 'n jaar waar je niets mee kunt: gisteren en morgen!
X-Pro3, FX 56mm 1.2, FX 35mm 1.4, FX 27mm 2.8, FX 16mm 1.4. Godox flitsers.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”