Montreux 2017

In en op de straat
Gebruikersavatar

Topic Starter
jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Montreux 2017

Bericht door jhh »

Gebruikersavatar

M@rius
Berichten: 663
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 10:21
Voornaam: Marius
Been thanked: 46 times

Re: Montreux 2017

Bericht door M@rius »

Fijne serie... :duimop:
Gr. Marius...
Gebruikersavatar

Topic Starter
jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: Montreux 2017

Bericht door jhh »

Dank je Marius!
Gebruikersavatar

Topic Starter
jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: Montreux 2017

Bericht door jhh »

Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: Montreux 2017

Bericht door Bert »

Mooie straatbeelden. :duimop:
Gebruikersavatar

jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Montreux 2017

Bericht door jack the slipper »

ik vind eigenlijk alle composities wel wat wringen. Shooting from the hip??
Gebruikersavatar

Topic Starter
jhh
fXf sponsor
Berichten: 736
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
Locatie: Heel
Been thanked: 1 time

Re: Montreux 2017

Bericht door jhh »

Meestal wel. Daar heb ik zelf geen last van. Maar dat heeft met keuzes voor snelheid, groothoek en dichtbij te maken. Maar ik begrijp ook dat wie altijd vooral voor weloverwogen composities gaat, daar moeite mee kan hebben.
Gebruikersavatar

jack the slipper
Berichten: 329
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Montreux 2017

Bericht door jack the slipper »

Weloverwogen composties is nou ook weer het andere uiterste maar afgesneden ledematen vind ik niet zo fijn om naar te kijken. Als het nou straatartiesten zijn die een act uitvoeren en je mist een voet dat gaat nog. Of een mooi beeld van iemand die voor een sprekende etalage langsloopt en je staat wat scheef in het beeld is dat toelaatbaar voor mij. Maar dit zijn gewoon willekeurige voorbijgangers in mijn ogen.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Montreux 2017

Bericht door Patrick »

Mij spreekt dit in de regel ook niet zo aan. Temeer ook daar al je foto's op elkaar lijken als je steeds dezelfde techniek gebruikt.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Montreux 2017

Bericht door André »

Ik ben het volledig met Marius eens en vind het ook een leuke serie.

Als alle straatfoto's op elkaar lijken kijkt men, denk ik, niet veel naar de inhoudt, die elke foto juist uniek maakt, maar ligt de nadruk op techniek. x_x
Maak je dan straatfoto's of maak je dan foto's op straat?

Waarom vind ik het een leuke serie?
Foto 1: Opa met mogelijk kleindochter en tijdsbeeld conform schoeisel, de verschrikkelijke Crocks.
Foto 2: Een werkelijk beeld i.p.v. een toeristisch beeld. Het toont gewone mensen die gewone dingen doen als boodschappen halen, net zoals wij ook doen, echter in een toeristische plaats.
Foto 3: De jogster die symbool kan staan voor de gezondheidswaanzin die overal plaats vindt.
Foto 4: Het leven is niet veel anders dan hier. Ook daar zit opa in de scootmobiel en crost er zijn rondjes. Je ziet dat opa al een best leven achter zich heeft. Zijn verweerde kop spreekt boekdelen over zijn geschiedenis. Een helper, mogelijke kleinzoon begeleidt opa. Dat kan zijn dat opa een medisch probleem heeft waardoor hij niet zonder begeleiding de straat op kan.
Foto 5. Daar gebeurt heel veel. Een koppeltje zit Sushi te lunchen en laat dit verstoren door een telefoontje. Dat is de tijdgeest van nu. De GSM is belangrijker dan wat er dan ook maar gaande is en dus voelt men zich gedwongen die GSM op te pakken, zelfs tijdens een picknick. Verderop staat een man met rugzak mogelijk met iemand, buiten het beeld, te praten. Aan zijn kleding te zien lijkt het mij een toerist. Links daarvan zie je 2 personen met het zelfde shirt aan. Mogelijk personeel dat pauze heeft of een erg klef stelletje. Als je dan nog verder kijkt zie je een soort van platform met een trapje vanwaar mensen het water in kunnen duiken en er via het trapje weer uit kunnen klimmen. Voor het grootste deel zie je, denk ik, toeristen en hoe men er daar op i speelt en faciliteert. Dat zit allemaal inhoudelijk in die ene foto. Dat vind ik een toppertje.
Foto 6. Niemand die het treintje voor 5 euro naar de MC Donalds op het bord ziet staan? Dan zie je dat de man met obesitas terug komt van de MC Donalds en er mensen in de achtergrond, zonder obesitas, naar toe lopen. Kortweg je gaat er dun in en je komt er moddervet weer uit. Vol Vette humor! Dat mag ik met mijn vol vette pens wel zeggen.;-)

Maar goed, als je zo veel valt over een afgehakt voetje of een krap kadertje dan mis je wel al die mooie dingen waar het nu net om gaat, denk ik. Maar goed, je mag het wel allemaal missen natuurlijk ;-)

Dus Jan, wat mij betreft, gewoon lekker zo doorgaan. :-bd
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “Straatfotografie”