Montreux 2017
-
- fXf sponsor
- Berichten: 736
- Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
- Locatie: Heel
- Been thanked: 1 time
Montreux 2017
1.
jhh_20170613_5316 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
2.
jhh_20170613_5319 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
3.
jhh_20170613_5323 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
4. 'De jongens komen er aan...'
jhh_20170613_5352 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
5.
jhh_20170613_5349 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
jhh_20170613_5316 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
2.
jhh_20170613_5319 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
3.
jhh_20170613_5323 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
4. 'De jongens komen er aan...'
jhh_20170613_5352 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
5.
jhh_20170613_5349 Montreux by Jan Hordijk, on Flickr
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 13 times
-
- fXf sponsor
- Berichten: 736
- Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 11:56
- Locatie: Heel
- Been thanked: 1 time
Re: Montreux 2017
Meestal wel. Daar heb ik zelf geen last van. Maar dat heeft met keuzes voor snelheid, groothoek en dichtbij te maken. Maar ik begrijp ook dat wie altijd vooral voor weloverwogen composities gaat, daar moeite mee kan hebben.
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:51
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 13 times
Re: Montreux 2017
Weloverwogen composties is nou ook weer het andere uiterste maar afgesneden ledematen vind ik niet zo fijn om naar te kijken. Als het nou straatartiesten zijn die een act uitvoeren en je mist een voet dat gaat nog. Of een mooi beeld van iemand die voor een sprekende etalage langsloopt en je staat wat scheef in het beeld is dat toelaatbaar voor mij. Maar dit zijn gewoon willekeurige voorbijgangers in mijn ogen.
-
- fXf sponsor
- Berichten: 3075
- Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
- Locatie: Velserbroek
- Bewerk mijn foto's: Ja
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 157 times
- Gender:
- Contacteer:
Re: Montreux 2017
Mij spreekt dit in de regel ook niet zo aan. Temeer ook daar al je foto's op elkaar lijken als je steeds dezelfde techniek gebruikt.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
- Locatie: Enschede
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 31 times
Re: Montreux 2017
Ik ben het volledig met Marius eens en vind het ook een leuke serie.
Als alle straatfoto's op elkaar lijken kijkt men, denk ik, niet veel naar de inhoudt, die elke foto juist uniek maakt, maar ligt de nadruk op techniek.
Maak je dan straatfoto's of maak je dan foto's op straat?
Waarom vind ik het een leuke serie?
Foto 1: Opa met mogelijk kleindochter en tijdsbeeld conform schoeisel, de verschrikkelijke Crocks.
Foto 2: Een werkelijk beeld i.p.v. een toeristisch beeld. Het toont gewone mensen die gewone dingen doen als boodschappen halen, net zoals wij ook doen, echter in een toeristische plaats.
Foto 3: De jogster die symbool kan staan voor de gezondheidswaanzin die overal plaats vindt.
Foto 4: Het leven is niet veel anders dan hier. Ook daar zit opa in de scootmobiel en crost er zijn rondjes. Je ziet dat opa al een best leven achter zich heeft. Zijn verweerde kop spreekt boekdelen over zijn geschiedenis. Een helper, mogelijke kleinzoon begeleidt opa. Dat kan zijn dat opa een medisch probleem heeft waardoor hij niet zonder begeleiding de straat op kan.
Foto 5. Daar gebeurt heel veel. Een koppeltje zit Sushi te lunchen en laat dit verstoren door een telefoontje. Dat is de tijdgeest van nu. De GSM is belangrijker dan wat er dan ook maar gaande is en dus voelt men zich gedwongen die GSM op te pakken, zelfs tijdens een picknick. Verderop staat een man met rugzak mogelijk met iemand, buiten het beeld, te praten. Aan zijn kleding te zien lijkt het mij een toerist. Links daarvan zie je 2 personen met het zelfde shirt aan. Mogelijk personeel dat pauze heeft of een erg klef stelletje. Als je dan nog verder kijkt zie je een soort van platform met een trapje vanwaar mensen het water in kunnen duiken en er via het trapje weer uit kunnen klimmen. Voor het grootste deel zie je, denk ik, toeristen en hoe men er daar op i speelt en faciliteert. Dat zit allemaal inhoudelijk in die ene foto. Dat vind ik een toppertje.
Foto 6. Niemand die het treintje voor 5 euro naar de MC Donalds op het bord ziet staan? Dan zie je dat de man met obesitas terug komt van de MC Donalds en er mensen in de achtergrond, zonder obesitas, naar toe lopen. Kortweg je gaat er dun in en je komt er moddervet weer uit. Vol Vette humor! Dat mag ik met mijn vol vette pens wel zeggen.
Maar goed, als je zo veel valt over een afgehakt voetje of een krap kadertje dan mis je wel al die mooie dingen waar het nu net om gaat, denk ik. Maar goed, je mag het wel allemaal missen natuurlijk
Dus Jan, wat mij betreft, gewoon lekker zo doorgaan.
Als alle straatfoto's op elkaar lijken kijkt men, denk ik, niet veel naar de inhoudt, die elke foto juist uniek maakt, maar ligt de nadruk op techniek.
Maak je dan straatfoto's of maak je dan foto's op straat?
Waarom vind ik het een leuke serie?
Foto 1: Opa met mogelijk kleindochter en tijdsbeeld conform schoeisel, de verschrikkelijke Crocks.
Foto 2: Een werkelijk beeld i.p.v. een toeristisch beeld. Het toont gewone mensen die gewone dingen doen als boodschappen halen, net zoals wij ook doen, echter in een toeristische plaats.
Foto 3: De jogster die symbool kan staan voor de gezondheidswaanzin die overal plaats vindt.
Foto 4: Het leven is niet veel anders dan hier. Ook daar zit opa in de scootmobiel en crost er zijn rondjes. Je ziet dat opa al een best leven achter zich heeft. Zijn verweerde kop spreekt boekdelen over zijn geschiedenis. Een helper, mogelijke kleinzoon begeleidt opa. Dat kan zijn dat opa een medisch probleem heeft waardoor hij niet zonder begeleiding de straat op kan.
Foto 5. Daar gebeurt heel veel. Een koppeltje zit Sushi te lunchen en laat dit verstoren door een telefoontje. Dat is de tijdgeest van nu. De GSM is belangrijker dan wat er dan ook maar gaande is en dus voelt men zich gedwongen die GSM op te pakken, zelfs tijdens een picknick. Verderop staat een man met rugzak mogelijk met iemand, buiten het beeld, te praten. Aan zijn kleding te zien lijkt het mij een toerist. Links daarvan zie je 2 personen met het zelfde shirt aan. Mogelijk personeel dat pauze heeft of een erg klef stelletje. Als je dan nog verder kijkt zie je een soort van platform met een trapje vanwaar mensen het water in kunnen duiken en er via het trapje weer uit kunnen klimmen. Voor het grootste deel zie je, denk ik, toeristen en hoe men er daar op i speelt en faciliteert. Dat zit allemaal inhoudelijk in die ene foto. Dat vind ik een toppertje.
Foto 6. Niemand die het treintje voor 5 euro naar de MC Donalds op het bord ziet staan? Dan zie je dat de man met obesitas terug komt van de MC Donalds en er mensen in de achtergrond, zonder obesitas, naar toe lopen. Kortweg je gaat er dun in en je komt er moddervet weer uit. Vol Vette humor! Dat mag ik met mijn vol vette pens wel zeggen.
Maar goed, als je zo veel valt over een afgehakt voetje of een krap kadertje dan mis je wel al die mooie dingen waar het nu net om gaat, denk ik. Maar goed, je mag het wel allemaal missen natuurlijk
Dus Jan, wat mij betreft, gewoon lekker zo doorgaan.
Gegroet, André
Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR
Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR
Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..