Straat . poging tot wekelijkse update

In en op de straat
Patrick
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Straat . poging tot wekelijkse update

Bericht door Patrick »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik ga even stevig erin; ik hoop dat je dat op prijs stelt...

Prima platen Henk, maar foto 2 kan echt niet. Je probeert de persoon met de vogel wat meer opvallend te maken, maar dat kan je niet zo doen door het licht uit te doen in de rest van de foto en dan ook nog stukjes te missen zoals tussen zijn arm en lichaam en het muurtje. De foto is gewoon niet goed genoeg geschoten en dat kan natuurlijk gebeuren. Iets van leren en de volgende keer beter.

Foto 4 spreekt mij het meest aan. Maar volgens mij is deze nog veel beter als je alleen de bovenkant overhoudt; de weg heb je niet nodig en leidt alleen maar af van het enorm goede stuk linksboven.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4||23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|Q3|Zf met glaasjes
HenkV
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee

Bericht door HenkV »

Patrick schreef: zo 20 okt 2024, 12:37 Ik ga even stevig erin; ik hoop dat je dat op prijs stelt...

Prima platen Henk, maar foto 2 kan echt niet. Je probeert de persoon met de vogel wat meer opvallend te maken, maar dat kan je niet zo doen door het licht uit te doen in de rest van de foto en dan ook nog stukjes te missen zoals tussen zijn arm en lichaam en het muurtje. De foto is gewoon niet goed genoeg geschoten en dat kan natuurlijk gebeuren. Iets van leren en de volgende keer beter.

Foto 4 spreekt mij het meest aan. Maar volgens mij is deze nog veel beter als je alleen de bovenkant overhoudt; de weg heb je niet nodig en leidt alleen maar af van het enorm goede stuk linksboven.
Ha Patrick, ....streng doch rechtvaardig, prima.....die foto 2 heb ik inderdaad behoorlijk zitten bewerken, Capture one heeft tegenwoordig ook allerlei mogelijkheden om de hoofdpersoon uit te zonderen, c.q. apart te selecteren ( en er volgt binnenkort nog meer, bijvoorbeeld handen, gezicht, ogen enz.) en ik ben daar flink mee bezig geweest om te kijken hoe dat werkt.........en naar nu blijkt flink doorgeschoten en zeker niet op de details gelet waar jij met name op wijst (arm, en lichaam, muurtje). Kortom, terechte opmerkingen.

Foto 4, de man/jongen daarvan heb ik meerdere uitvoeringen gemaakt (kopieën van het origineel), waaronder het weglaten van de onderkant, maar bij het plaatsten van de foto hier bewust voor deze versie gekozen, omdat ik die driehoek toch wel aardig vind passen.. voor de aardigheid de suggestie van jou hieronder overgenomen :

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Henk Vos

X100VI, X-T5 + Fuji 18mm F 1.4 WR + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR

Website: https://henkvos.smugmug.com
remoss
Voornaam: René
Contacteer:

Bericht door remoss »

Even iets anders Henk, de foto's op pagina 1 t/m 8 en deels 9 zijn niet meer zichtbaar. Is dat permanent?
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
BertH
Voornaam: Bert

Bericht door BertH »

Ik heb de bovenstaande foto even op mijn scherm gezet en heb ook de "schaar" genomen om een andere uitsnede te maken. Het smalle randje stoeptegels heb ik weggelaten en de rechterondergrens eindigt bij de punt van het 'wit' op het beton. De linkerbovengrens eindigt bij de punt van het 'wit' op de linkerkant van de pilaar. Zo krijg je een mooie rechthoek met een mooie diagonaal. Probeer het eens, hier op mijn scherm stond hij zo erg mooi.

Afbeelding
HenkV
fXf sponsor

Bericht door HenkV »

BertH schreef: ma 21 okt 2024, 10:57 Ik heb de bovenstaande foto even op mijn scherm gezet en heb ook de "schaar" genomen om een andere uitsnede te maken. Het smalle randje stoeptegels heb ik weggelaten en de rechterondergrens eindigt bij de punt van het 'wit' op het beton. De linkerbovengrens eindigt bij de punt van het 'wit' op de linkerkant van de pilaar. Zo krijg je een mooie rechthoek met een mooie diagonaal. Probeer het eens, hier op mijn scherm stond hij zo erg mooi.

Afbeelding

Ik ga het uitproberen Patrick.......en zal het hier laten zien....
Met vriendelijke groet,
Henk Vos

X100VI, X-T5 + Fuji 18mm F 1.4 WR + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR

HenkV
fXf sponsor

Bericht door HenkV »

remoss schreef: ma 21 okt 2024, 10:01 Even iets anders Henk, de foto's op pagina 1 t/m 8 en deels 9 zijn niet meer zichtbaar. Is dat permanent?
Ik zag het de laatste keer dat ik hier was ook, maar dacht dat het het iets van binnenuit, ik bedoel ergens een foutje op dit forum was..... maar ik ben een tijdje weggeweest van mijn website (SmugMug/inmiddels weer terug) kan dat de verklaring zijn...? Ik heb zelf op geen enkele wijze geprobeerd de foto's te verwijderen......
Met vriendelijke groet,
Henk Vos

HenkV
fXf sponsor

Bericht door HenkV »

Patrick: de bijgewerkte foto in de driehoek:

Inderdaad een rake afbeelding, maar hiermee ook een deel van de man in kwestie verloren, op zich geen probleem, doet ook niets af aan de foto:

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Henk Vos

dhrPeter
fXf sponsor
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

HenkV schreef: di 22 okt 2024, 18:02
remoss schreef: ma 21 okt 2024, 10:01 Even iets anders Henk, de foto's op pagina 1 t/m 8 en deels 9 zijn niet meer zichtbaar. Is dat permanent?
Ik zag het de laatste keer dat ik hier was ook, maar dacht dat het het iets van binnenuit, ik bedoel ergens een foutje op dit forum was..... maar ik ben een tijdje weggeweest van mijn website (SmugMug/inmiddels weer terug) kan dat de verklaring zijn...? Ik heb zelf op geen enkele wijze geprobeerd de foto's te verwijderen......
Als je SmugMug account opgeheven is geweest ben je alle koppelingen naar je foto's kwijt. Gebeurt ook als je foto's verplaatst naar een andere plaats (gallery).
Patrick
fXf sponsor
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Meer croppen was een suggestie van BertH... :roll:
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4||23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|Q3|Zf met glaasjes
remoss
Voornaam: René
Contacteer:

Bericht door remoss »

HenkV schreef: di 22 okt 2024, 18:02 Ik zag het de laatste keer dat ik hier was ook, maar dacht dat het het iets van binnenuit, ik bedoel ergens een foutje op dit forum was..... maar ik ben een tijdje weggeweest van mijn website (SmugMug/inmiddels weer terug) kan dat de verklaring zijn...? Ik heb zelf op geen enkele wijze geprobeerd de foto's te verwijderen......
Het forum linkt alleen maar naar de fysieke locatie van een foto. Als die verandert, zoals andere Henk ook aangeeft, dan wordt er natuurlijk geen foto meer getoond. Als de originele locatie niet meer te herstellen is dan blijft het zoals het nu is, daar kan ik niets aan veranderen helaas.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
BertH
Voornaam: Bert

Bericht door BertH »

:D :-bd
Plaats reactie

Terug naar “Straatfotografie”