Review gemaakt voor Zoom.NL magazine van de FujiFilm X-M5

Plaats reactie
MacFuji
Voornaam: Ron

Review gemaakt voor Zoom.NL magazine van de FujiFilm X-M5

Bericht door MacFuji »

Misschien leuk om te weten in de mei uitgave van Zoom.NL magazine heb ik een review geschreven over de X-M5.
De redactie van Zoom had mij daarvoor benaderd. De camera en lens ( XC15-45 )heb ik gekregen in bruikleen van FujiFilm.

Zie plaatje, ik mag helaas het niet zeer leesbaar hier plaatsen.

Afbeelding
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
HarrieD
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Review gemaakt voor Zoom.NL magazine van de FujiFilm X-M5

Bericht door HarrieD »

Leuk. Kan mij voorstellen dat je best vereerd bent als je hiervoor gevraagd wordt. Tevens een blijk van waardering voor de kwaliteit van het al jaren geleverde fotowerk. Mooie vrije sollicitatie naar de titel en functie van Fuji ambassadeur.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300
PeterD
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Nee

Bericht door PeterD »

Een eer om te mogen doen en zeker leuk om te lezen. Maar ik mis info over de beeldstabilisatie. Als je wat gaat googelen over de X-M5 lees je geen beeldstabilisatie of alleen digitale beeldstabilisatie bij video. Een belangrijk punt als je net als ik geen video's maakt. Die heerlijk kleine compacte lenzen van Fuji hebben dat niet nodig lees je ook wel want alle nieuw uit te brengen Fuji camera's hebben Ibis ! Ik gebruik regelmatig de fuji 27 mm op een XE 3.Heerlijk compact maar geen beeldstabilisatie.
Ik ga er daarom van uit dat deze camera, die ongetwijfeld prachtbeelden maakt, in eerste plaats bedoeld is voor video of vlogs.
Samen met het 27 mm lensje zou dit voor mij bijna een perfect altijd meeneem cameraadje zijn. Geen zoeker vind ik niet zo'n punt. Geen beeldstabilisatie wel.
Johan1025
Voornaam: Johan

Bericht door Johan1025 »

Mooi stuk !
Tumblr | X-Pro 3 | XF 16mm F1.4 R WR | XF 8-16mm F2.8 R LM WR | XF 33mm F1.4 R LM WR | XF 50mm F1.0 R WR| XF 16-55mm F2.8 R LM WR II | XF 50-140mm F2.8 R LM OIS WR | XF70-300mmF4-5.6 R LM OIS WR | NISSIN I60A 2X
MacFuji
Voornaam: Ron

Bericht door MacFuji »

Allemaal bedankt,

Het was inderdaad leuk om te doen, het gaf ook wel een beetje een tijdsdruk. De opmerkingen kloppen wel maar het zeker een camera
voor een andere doelgroep ( jonger en vloggers ) dan wat ik doe. En het is ook een kleine camera met wel een crop-sensor die mooie foto's kan leveren.
Dus ja geen stabilisatie. Mijn grootste probleem was het niet hebben van een zoeker en dat je alles op het scherm moest doen.
Een heb je net zo als ik een multifocale bril dan is het soms lastig kijken op het schermpje, je eigen focuspunt in je bril beperkt je dan.
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
HarrieD
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Bericht door HarrieD »

Ik ben heel benieuwd of de doelgroep deze camera massaal gaat kopen. Ik heb er een zwaar hoofd in. De huidige smartphones vanaf het middensegment bieden een zeer goede foto- en videokwaliteit. Veel wat duurdere smartphones hebben inmiddels beeldstabilisatie, een tele- en groothoeklens. Deze camera hebben ze altijd bij zich.
Ik heb "maar" een Samsung A55 en als ik heel eerlijk ben doen veel foto's weinig onder voor mijn camera. Niet bij alle lichtomstandigheden. Maar avond- en nachtfoto's lukken mij met de smartphone veel beter dan met de X-S10.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Wat gaaf Ron, en knap om een gedegen review te maken. Petje af!
HarrieD schreef: za 26 apr 2025, 19:12 Ik ben heel benieuwd of de doelgroep deze camera massaal gaat kopen. Ik heb er een zwaar hoofd in. De huidige smartphones vanaf het middensegment bieden een zeer goede foto- en videokwaliteit. Veel wat duurdere smartphones hebben inmiddels beeldstabilisatie, een tele- en groothoeklens. Deze camera hebben ze altijd bij zich.
Ik heb "maar" een Samsung A55 en als ik heel eerlijk ben doen veel foto's weinig onder voor mijn camera. Niet bij alle lichtomstandigheden. Maar avond- en nachtfoto's lukken mij met de smartphone veel beter dan met de X-S10.
Ik gebruik de smartphone steeds vaker voor kiekjes en soms close-ups, maar heb wel wat instellingen naar mijn hand gezet.
Pba
Voornaam: Peer

Bericht door Pba »

Gefeliciteerd met het mooie artikel
Ziet goed uit Ron
Plaats reactie

Terug naar “Reviews / testen”