Ervaringen met BKT stand gevraagd

Alles over fotograferen zelf
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Paul
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 20:01
Voornaam: Paul

Ervaringen met BKT stand gevraagd

Bericht door Paul »

BKT Stand
Heeft er iemand ervaring om te fotograferen op de stand BKT .En wat zijn de beste en de meeste gebruikte instelling voor de camera X T1. Groeten
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Ervaringen met BKT stand gevraagd

Bericht door remoss »

Verplaatst naar "Kennen en kunnen", tevens titel aangepast.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Fifty3
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 13 nov 2015, 10:18
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Ervaringen met BKT stand gevraagd

Bericht door Fifty3 »

Hoi Paul,

Ik heb 2 weken geleden bij een Garage voor oude luchtgekoelde VW 'n serie gemaakt met alleen BKT opnamen, instelling voor BKT was -1 0 en +1 stop verschil, de camera stond natuurlijk op statief en ik had diafragma voorkeuze in gesteld. Camera was de X-T1.
Daarna in Photoshop de 3 belichte opnamen bij elkaar gevoegd door te kiezen voor Bestand-Automatisch-samenvoegen tot HDR, daarna kun jezelf het gewenste resultaat aanpassen door de diverse schuifjes aan te passen.
Bijgevoegd een foto de rest staat op mijn site onder Portfolio en Latest.
Was voor mij ook de eerste keer met BKT te spelen maar viel niet tegen, ga volgende week weer naar een nieuwe Oldtimer garage voor VW met ''n meer klassieke uitstraling van het gebouw, verheug me er nu al op.

Afbeelding

gr Math
Camera: X-T1+VG-XT1 | X-T10+ MHG-XT10
Lenzen: 18-135mm | 60mm | 100-400mm 4.5-5.6
Gebruikersavatar

Muug
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 09 mar 2016, 16:40
Voornaam: Muug
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Ervaringen met BKT stand gevraagd

Bericht door Muug »

Je kiest natuurlijk zélf een beetje waarvoor je die BKT gebruikt eh. Je kan 'm gebruiken voor de gewone belichting, iso, film simulation .....
Bepaalde auteurs zeggen dat iSO BKT waardeloos is - een gimmick - omdat ISO bij een digitale camera enkel een verschil is in de mate waarin het signaal van de sensor versterkt is.
De film simulation BKT is wel leuk, omdat je dan in één klap bvb Provia, Velvia en B+W hebt, maar als je in F+RAW shoot dan kan je dat even goed achteraf in stellen door de in camera raw coversion tools te gebruiken.
Eigenlijk, denk ik, als je in F+RAW shoot, ga je weinig BKT nodig hebben, dankzij de aanwezigheid van die in-camera conversions.

Zo heb ik deze ochtend in het station nog een leuke foto in tegenlicht gemaakt, en dan op de trein heb ik dan Velvia geselecteerd, nog wat onderbelicht, en dan gecropped. Vond k best goed van mezelf :oops: :clap:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Kennen en kunnen”