Bovengrondse afgraving voor kolen

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
martinh123
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 18:03

Bovengrondse afgraving voor kolen

Bericht door martinh123 »

Ben de computer en externe harde schijven wat foto en film in de juiste mappen plaatsen heb ik al jaren niet meer gedaan.

Kwam wat foto’s tegen uit november 2011 langs de A44 richting Aken vanuit Mönchengladbach bevind zich op een afstand van een km of 5 van de autobaan bij het plaatsje Garzweiler een bovengrondse kolen afgraving.
Dit zegt natuurlijk niets als je op de autobaan zit en je ziet het vanuit de verte.
Ben er maar eens naar toe gereden en heb deze foto’s gemaakt.
Je hebt er verschillende kijk punten waar je de afgraving kunt volgen. Heb er met mensen gepraat die daar stonden en werd er gezegd dat het niet lang meer duurt voordat een dorp verdwijnt om de kolen uit de grond te halen.
Ben naar het plaatsje gereden en heb van de graafmachine een foto gemaakt en direct heb ik mij omgedraaid. Tussen de graafmachine en de huizen lag nog een stukje grond van 40 meter.
De kolen gaan direct naar de krachtcentrale de kolen gaan niet via een vrachtauto maar via lopende banden.
Je hebt in die omgeving verschillende uitzichtpunten vanwaar je de uitgraving kunt volgen.
De bewoners die moeten vertrekken krijgen wel een goede vergoeding maar de emotionele waarde kun je niet in geld uitdrukken.
Nog een link https://nl.wikipedia.org/wiki/Garzweiler

AfbeeldingDSC01404 1 by Martin Hendriks, on FlickrAfbeeldingDSC01410 by Martin Hendriks, on FlickrAfbeeldingDSC01409 by Martin Hendriks, on Flickr
De laatste bewoner
AfbeeldingDSC01412 by Martin Hendriks, on Flickr
Krachtcentrale in de verteAfbeeldingDSC01397 by Martin Hendriks, on Flickr
Gebruikersavatar

Bert
Berichten: 639
Lid geworden op: do 26 jan 2017, 20:56
Voornaam: Bert
Has thanked: 40 times
Been thanked: 59 times
Gender:

Re: Bovengrondse afgraving voor kolen

Bericht door Bert »

Mistroostigheid mooi vastgelegd.
Gebruikersavatar

Luc
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 10:19
Voornaam: Luc
Locatie: Noord-Holland
Gender:

Re: Bovengrondse afgraving voor kolen

Bericht door Luc »

Mooi! Vooral de laatste...
Gebruikersavatar

Topic Starter
martinh123
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 18:03

Re: Bovengrondse afgraving voor kolen

Bericht door martinh123 »

Bedankt voor het kijken, maar zoiets moet je in het echt zien je weet niet wat je ziet zo groot de machines zijn. Stond er een keer was de graafmachines een kleine 100 meter van de kant en dan zie je hoe groot en indrukwekkend ze zijn. Dacht trouwens dat je in de maand oktober of november je er naar toe kunt gaan voor een rondleiding dit wel op afspraak.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 24 aug 2016, 11:08
Voornaam: Jos
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Bovengrondse afgraving voor kolen

Bericht door Jos »

Dat is goed te zien op de eerste. Samen met de laatste spreekt die mij het meest aan.
Fotowerk? Klik hier of daar ;<)
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”