The Utrecht University Botanic Garden (12 foto's)

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie
MacFuji
Voornaam: Ron

The Utrecht University Botanic Garden (12 foto's)

Bericht door MacFuji »

Bezoekje The Utrecht University Botanic Garden.
Voor wie er nog nooit is geweest , een aanrader.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
HarrieD
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: The Utrecht University Botanic Garden (12 foto's)

Bericht door HarrieD »

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar in tegenstelling tot al het andere werk vind ik deze serie kwalitatief minder. Ik vind deze foto's wat flets en niet zo haarscherp en sprankelend als al die andere foto's die je ons eerder hebt voorgeschoteld van het dierenrijk. Net of er geen nabewerking heeft plaatsgevonden of er iets in de nabewerking niet goed is gegaan. Het is mijn mening en een ander kan er helemaal anders naar kijken en oordelen.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300
PeterD
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Nee

Bericht door PeterD »

Het viel mij ook op. Zeker omdat de dieren foto's altijd top en ragscherp wat je gewend bent. Met name bij foto 2 vind ik het opvallen. Foto 9-10-11 vind ik dan weer wel fraai om te zien.
Maar wel fijn dat er toch weer eens wat foto's worden geplaatst.Waarvoor dank.
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Het ontbreekt niet zozeer aan scherpte maar meer aan scherptediepte voornamelijk bij de foto's die met de 80mm macro gemaakt zijn en wat contrast. Wellicht ligt dat laatste aan de (kunst)verlichting in de botanische tuin. Als je doorklikt naar Ron's Flickr album zul je zien dat er genoeg scherpte in de foto's zit. Toch een mooie serie Ron, nummer 6 is mijn favoriet.
FujifilmRob
Voornaam: Rob
Bewerk mijn foto's: Ja

Bericht door FujifilmRob »

Wat leuk om deze foto's te zien. Foto 7 spreekt mij nog meeste aan omdat ik er ook enkele weken geleden ben geweest voor een opdracht van onze fotoclub.
Met bloemen en planten heb ik niet zoveel, maar in de vlinderkas heb ik ettelijke pogingen gedaan om een goed exemplaar te pakken te krijgen. Macro fotografie en een goede scherpte/diepte blijft lastig.
MacFuji
Voornaam: Ron

Bericht door MacFuji »

Hoi allemaal en bedankt.

Er zijn wat opmerkingen van mijn kant, het was natuurlijk een super zonnige dag, dus geen kunstlicht. De bewerking is het zelfde als altijd.
En ik zie op mijn scherm en ook op Flickr de foto's heel scherp niet bij alle foto's (nr. 12) soms is dat ook bewust omdat het de sfeer mooi maakte met het licht.

Het enigste wat anders is, is dat ik de foto's hier op de site kleiner dan anders heb geplaatst. Dus mijn vraag is, klikken jullie wel eens op een foto ? en bekijk je dan de
foto op mijn Flickr site, daar is die dan waarschijnlijk stukken beter te zien.
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”