Dioptrie X-pro1 zelf maken !!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Closeshooter
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 16 mar 2016, 10:47
Voornaam: Peter

Dioptrie X-pro1 zelf maken !!!

Bericht door Closeshooter »

ik heb een X-pro1 en ik heb zoals de meeste van de vijftig plussers problemen met dichtbij, nu heeft de X-pro1 geen dioptrie instelling en is een glaasje origineel niet alleen duur ook nog eens slecht te krijgen, ik heb in een moment van helderheid eens dit glaasje eraf gedraaid en gezien dat er best wat ruimte zit onder dit glaasje, ik had een klein ongelukje met een leesbrilletje, gevallen en stuk, was er eentje van 2 euro dus geen probleem, echter dacht ik als ik dat dioptrie glaasje nu eens afteken op dit glas van de leesbril en uitzaag/knip uit dit glas dan kan dit erachter wellicht, dus aan de slag met een knijptangetje en een vijltje en een mooi cirkeltje eruit gehaald wat mooi in de ruimte paste achter dit dioptrie glaasje van de X-PRO1, paste en kan je zeggen werkt perfect !!!

ik heb dus nu voor 2 euro een +2.5 dioptrieglaasje in mijn Fuji zitten , wellicht een tip voor meerdere hier !!

Dus benodigdheden :
Origineel Dioptrie glaasje voor de maat
aftekenen op een glas van een goedkoop leesbrilletje
Zaadje, knijptangetje of ander gereedschap om dit eruit te knippen/zagen
Vijltje om het mooi rond te maken

voila !!
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Dioptrie X-pro1 zelf maken !!!

Bericht door André »

Creatief idee. :-bd
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “X-Pro1”