toch ook eens een bericht

Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door Patrick »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Men vind de camera wat traag in gebruik. En ook de autofocus matig, zeker wat snelheid betreft.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

mikemix
Berichten: 157
Lid geworden op: di 14 apr 2015, 22:15

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door mikemix »

Ik weet niet hoe de vergelijking ligt en met welke firmware.
Ik weet wel dat er flink aan de firmware is gesleuteld met betrekking tot snellere AF en betere WB.
Ik ben zeer enthousiast over deze camera en ga zeker in meer lichtsterk glas investeren.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door Patrick »

Dan ga je veel plezier beleven. Het glas van Fujifilm is geweldig!

Als je een keer samen een rondje wil lopen geef je maar een gil. Ik heb een aardige collectie van dat spul... :angel:
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

mikemix
Berichten: 157
Lid geworden op: di 14 apr 2015, 22:15

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door mikemix »

Dat had ik gezien, doe je goed !
Rondje lopen kan altijd, komt goed.
Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JHMU »

Ja ik heb ook een X-Pro1. Heb, tot nu toe, twee problemen.
Als ik RODE A camera en de RODE A Lens 18-135 gebruik dam moet ik toch ergens mijn F kunnen regelen? Zo ja hoe.
Ik kan meerdere soorten zoekers gebruiken OVF/EVF LCD het gevolg ik zie nu "niets" meer. Beetjs overdreven maar toch. Welke is de beste om mee te beginnen.
Een geweldig toestel op zeker 5 km een kerk klok genomen na uitvergroten kon ik duidelijk zien hoe laat he was.
Is het inhet kort te te vertellen wat is het grote verschil tussen X-PRO1 en X-T1 Prijs en zoeker wee ik al.
Alvast bedankt Jan :wave:
Oh ja firmware behuizing 3.41 lens 1.01 Oke?
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door André »

Heel kort de sensor, focus, ergonomie en opties.

Leg de specificaties van beide camera's maar eens naast elkaar. ;-)

Als je de sluitertijd op de body op A zet en het diafragma op het objectief op A zet sta je in stand P. Dan wil je toch dat de camera alles voor je regelt?
Wil je iets veranderen in stand P kunt je met de duimwieltjes invloed uitoefenen, dacht ik zo. Wat er dan veranderd is aan de camera.
Zet het objectief gewoon op het gewenste diafragma, dan sta je in stand A. Aperture priority. Dan ben je er toch?
Veel simpeler.

Hoe bedoel je dat je nu niets meer ziet?

Welke het beste is om mee te beginnen? Bedoel je dan welke body? Geen enkele en allen.
De camera's zijn niet bedoelt voor de beginnende fotograaf, volgens Fuji. Allen omdat je met elke camera kunt beginnen door het te doen.
De sensor van de X-T1 en de X-E2 is generatie II t.o.v. de X-Pro1 en de ergonomie van de X-T1 past mij ook prima, maar dat is persoonlijk.
Het is maar net wat voor jou het belangrijkst is en daarvoor zul je toch echt zelf de specificaties moeten door wroeten. ;-)
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JHMU »

Ja stom de rode A van lens NIET op rode A.
Ik vind voor mij, de omschrijving OVF/EVF LCD niet duidelijk. Vraag is dan ook welke gebruik je het meest, dit om mee te beginnen. Het gaat om de afstelling.Is het normaal dat je altijd je hand/vingers ziet?
Ik heb een X-T1 en die is makkelijker te hanteren dan X-Pro1. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat de een beter is dan de ander!

Oh ja firmware behuizing 3.41 lens 1.01 Oke? ja of nee?
Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JHMU »

Heb het zelfde gevoel. Maar het gezegde het is een "een fluitje van een cent" gaat bij mij helaas niet op. Ondanks het feit dat ik al 65 jaar foto"s "maak". :roll:
Jan
Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JHMU »

ik vind de beschrijving die Futjie bij de toestellen geeft zeer summier. Toe gegeven soms ben je zelf ook raar bezig.
Mijn voorbeeld. Bladzijde 19 Een weergave kiezen. Die is nog te volgen, maar dan De hybridezoeker gebruiken. Vrraag, staat deze instelling los van het voorgaande? Er zijn er drie. OVF EVF LCD. Wordt deze serie gebruikt? of toch in het algemeen de View Mode? HELP
Jan
Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JHMU »

Ja hier is er een. Maar ik heb een probleem. Hier komt ie.
Blz 19 wordt View Mode besproken, niet moeilijk, maar dan, je kan de zoeker ook nog op een andere manier instellen. Daar heb ik moeite mee. Vraag een als je iets wil gebruiken van deze groep moet view mode uit of aan? Maar het is mij niet duidelijk. is het mogelijk om het duidelijk te maken? Nee dan was de Nikon uitleg over het algemeen wel beter. Alvast bedankt, Jan
Gebruikersavatar

JHMU
fXf sponsor
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 05 dec 2014, 16:09
Locatie: Soest

Re: toch ook eens een bericht

Bericht door JHMU »

Precies de man die ik hebben moet, en ik hoop dat ik er nu uit kom. Het gaat over DE X-Pro1 en jawel blz 20 "De hybridezoeker gebruiken" Ik heb begrepen dat je 3 soorten hebt OVF(die jij noemt/gebruikt)EVF en LCD. Maar hoe krijg ik die, moet ik eerst iets doen met de "View mode" Help me svp Jan
Plaats reactie

Terug naar “X-Pro1”