Harlin is mijn forum naam.

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Harlin is mijn forum naam.

Bericht door Harlin »

Hoi Fuji X gebruikers,

Bij het binnenkomen hier kreeg ik gelijk het verzoek om voor te stellen.
Dan zal ik nu dan maar even proberen te doen.

Sinds Mei 2015 ben ik in het bezit van een T-X1.
Heb bijna 2½ uur in de winkel gestaan om een Nikon fullframe te kopen, dacht ik.
Maar pratende vort werd ik over "gehaald" om een Fuji systeem camera aan te schaffen.

Uiteindelijk ben ik met de X-T1 de deur uit gegaan, met nog een andere camera voor mijn vriendin, Linda.

Linda heeft ook op een (vliegvis)forum gezeten, waar zij onder de naam Linhar zat en ik onder de naam Harlin.
Nu snappen jullie waarschijnlijk wel hoe ik aan de naam Harlin kom.
Zij doet dus ook aan fotografie vandaar dat ik deze nickname maar wat aanhoudt.

Op Facebook gebruik ik een enkele keer ook foto's van haar, dus vandaar ook dat "watermerk" er in. :D
Ik ben daar, Facebook, ook bij een paar Fuji groepen lid.
Waarschijnlijk kom ik, wat dat betreft, hier dan ook wel een paar bekende namen tegen verwacht ik.

Hoe ik hier ben gekomen, vraag je je misschien af, dat komt zo:
Al rommelende in mijn fototassen kwam ik nog een paar Pentaxlenzen tegen die ik dacht te verkopen.
Waar kan je dat beter doen als op een Pentax forum, dacht ik.
Dat zat niet erg mee, want je mag pas na 25 berichten daar wat op marktplaats zetten.

Toen dacht ik: Zal er ook een Fujifilm X-T forum zijn waar ik maar eens moet kijken of ik daar wat wijzer kan worden i.v.m eventuele problemen waar je tegenaan kan lopen?
Ff google en nu ben ik hier zomaar terecht gekomen.
Niet dat ik nu al Fuji X spullen heb om te verkopen, maar mochten hier ook zoveel postings moeten komen om wat te kunnen verkopen,
dan moet ik alvast maar wat beginnen met posten, dacht ik zo.

Hoe lang ik het hier volhoud weet ik niet, de tijd zal het leren. ;)
Wat mij betreft is de voorstelling bijna afgelopen,
dus bij deze de introductie. ;)

Wil je meer weten vraag gerust, antwoord krijgen is vers 2.

O ja, mijn gewone naam = (ene) Harry
(een mee-eter, volgens Wim Zonneveld). :mrgreen:
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 158 times
Gender:
Contacteer:

Re: Harlin is mijn forum naam.

Bericht door Patrick »

Je bent in ieder geval lekker lang van stof Harry!

Wat heb je bij je T1 gekocht? En wat heeft je doen besluiten voor een systeemcamera te gaan terwijl je voor iets anders kwam!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Re: Harlin is mijn forum naam.

Bericht door Harlin »

Kan ook korter zijn bij een voorstelling, Patrick, het is net hoe mijn pet staat. ;)
Heb er de 18-135mm bij gekocht en de 10-24mm.
Heb ook een paar revieuws gemaakt die ik voor het gemak dan maar even kopieer en plak :)
Na wat mailcontact over wat ik wilde kreeg ik het advies om naar de winkel te komen.

Met de gedachte om een fullframe camera te kopen stapte ik de winkel binnen.

Na een gedegen voorlichting kwam ik, o.a, met deze naar camera buiten.

Toen ik de winkel uit ging werd er nog tegen me gezegd: van deze camera wordt je erg blij.

Dat zullen we nog wel eens zien, dacht ik bij mezelf, ik had toch de fullframe nog in mijn gedachten.

Je hebt een afkoelings-periode van 14 dagen, dus ruim de tijd om het zelf te beoordelen.

Afkoelingsperiode is over en de camera blijft, stuk goedkoper dan fullframe en dit is wat ik er van vind:

De Fuji X-T1 systeemcamera vond ik vrij moeilijk in de hand liggen, maar met een extra grip is dat gevoel prima in orde, of je moet minder grote handen dan ik hebben, dan kan je wel zonder grip beginnen.

De grip heeft nog een extra voordeel: je kan er een extra batterij in kwijt zodat je langer kan blijven fotograferen.

Zelf heb ik er 4 batterijen bij gekocht, dit ook omdat we op vakantie vaak "wild-camperen" en dan zonder/weinig elektriciteit zitten.

Groot voordeel van de zoeker is dat je daar eigenlijk het eindresultaat al kan zien voor je afdrukt, ook wel belangrijk bij de belichtingscompensatie die je invoert.

De kleurweergave is goed, wat ik eigenlijk al wist uit het analoge dia-tijdperk, en het waren deze kleuren waar ik toen ook al voor warm liep.

Je kan hier verschillende filmfilters in een keuzemenu opzoeken, net zo als verschillende andere creatieve filters die aanwezig zijn.

De bedieningsschijven zijn groot genoeg om te bedienen, handig voor het snel instellen van de voornaamste parameters.

Het is wel even wennen omdat je de blokkering even moet opheffen, maar dat zal nog wel wat onwennigheid zijn van me.

Na verloop van tijd weet ik wel waar ze zitten, maar blindelings zit je soms verkeerd omdat je toch nog de DSLR afstanden mist, dat is allemaal wat ruimer en groter.

Maar wat wil je ook, als je niet zoveel meer wil meeslepen op je rug, kiezen is verliezen.

Wat dat betreft is deze camera, met zijn compacte lenzen, een ware verlichting in dubbel opzicht.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Harlin is mijn forum naam.

Bericht door johant »

Pentax lenzen? Bewaren en gebruiken!

Welkom Harry :)
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 43 times
Been thanked: 190 times
Gender:
Contacteer:

Re: Harlin is mijn forum naam.

Bericht door remoss »

Welkom op fXf Harry!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 158 times
Gender:
Contacteer:

Re: Harlin is mijn forum naam.

Bericht door Patrick »

De 10-24 is een van mijn favoriete objectieven. Een heerlijk ding. Goede keus. De 18-135 superzoom heb ik nooit gehad. Ik ben gek van de primes en als ik toch wat meer massa mee wil nemen, dan loop ik liever met de 16-55 2.8. Maar ik lees goede reviews ervan. Persoonlijk ding.

Je moet zeker een kleine prime erbij kopen t.z.t. Bijvoorbeeld de 35/2 WR. Je camera weegt gelijk de helft!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Re: Harlin is mijn forum naam.

Bericht door Harlin »

Patrick, een kleine prime overweeg ik zeker, maar de 100-400 laat me ook niet los.
Ik had een vrij goede travelerzoom die verkocht heb omdat ik toch wat zoom had met die 18-135, maar ik mis die lens met grotere afstanden wel.
Maar als je dit soort fotografie https://youtu.be/cgB5fxYjZXE ziet dan ben ik het helemaal met je eens, omdat je met zo'n "klein toestel"minder opvalt dan met telezoom.
johant schreef:Pentax lenzen? Bewaren en gebruiken!
Die zelfde soort lenzen heb ik ook al bij een Nikon D200,
dus geef mij eens een goede reden om ze nog langer te bewaren, johant. ;)
Zijn al +/- 13 jaar niet gebruikt. :)
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Harlin is mijn forum naam.

Bericht door johant »

Harry, welke Pentax objectieven heb je? En welke vatting? (KA-vatting misschien)
Gebruikersavatar

Topic Starter
Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Re: Harlin is mijn forum naam.

Bericht door Harlin »

Een Sigma 18-35mm 1:3,5-4,5
Pentax 28-80mm 1:3,5-
Sigma 70-300mm 1;4-5,6 APO macro, (die vond ik toen beter dan de originele pentax)
Alleen SA/PKR, johant.
Gebruikersavatar

johant
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:37

Re: Harlin is mijn forum naam.

Bericht door johant »

Bedankt! Ja, ik kan me voorstellen dat je ze wil verkopen; ze voegen m.i. niet iets unieks toe.
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”