Vastlopers op XT3

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
FujiHai
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 17 jan 2018, 22:47
Voornaam: Fred
Been thanked: 6 times

Vastlopers op XT3

Bericht door FujiHai »

Even los van mijn andere XT3 draadje:
Ik heb in de week dat ik hem nu heb 2 keer een vastloper gehad met mijn XT3.
Om onverklaarbare reden is de EVF ineens zwart en staat op de achterdisplay het beeld stijf bevroren.
Hij reageert dan helemaal nergens meer op en de enigste oplossing is de batterij er even uit.
Gebeurt natuurlijk net altijd als het heel ongelegen komt.
Ik kan het probleem niet verklaren of linken aan een bepaalde functie (dus geen boostmodus, burst o.i.d.)
Wel zag ik dat hetzelfde probleem al gemeld werdt ergens op een engelstalige Fuji forum.
Typische kinderziekte ??
Hopelijk komt er snel een update met een oplossing. :|
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Re: Vastlopers op XT3

Bericht door Patrick »

Vast een kinderziekte; blijkbaar hebben meer gebruikers er last van. Fujifilm lost dat ongetwijfeld snel op met een firmware update. Ik denk niet dat ze zelf zolang iets kan doen om het te voorkomen...
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Vastlopers op XT3

Bericht door GeorgeF »

FujiHai heel vervelend die vastlopers.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt als een stekker.
Juist omdat het zich onverwacht aandiend geeft dat je niet echt vertrouwen dat ie het goed doet als dat nodig is.
Even een vraagje tussendoor, gebruik je de orginele accu's?
Ik heb het met een nep accu gehad van een paar euro dat als er nog 1 balkje in zat hij op zwart ging.
Met goede imitatie en orginele had ik dat niet.
Maar ik hoop dat dit euvel snel opgelost is.
Dit soort dingen is ook de rede dat ik niet snel het nieuwste van het nieuwste zal kopen.
Want eventuele bugs en kinderziektes moeten er eerst nog uit komen.
Heb ik wel de indruk dat die kinderziektes en bugs bij Fuji minder vaak voorkomen dan bij bepaalde andere merken.
Ik hoor graag wat de oplossing is voor jouw probleem.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
FujiHai
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 17 jan 2018, 22:47
Voornaam: Fred
Been thanked: 6 times

Re: Vastlopers op XT3

Bericht door FujiHai »

Ja ik gebruik de orginele accu's.
Dat balen valt wel mee hoor, het is gewoon een geweldige camera en ik heb er vertrouwen in dat er voor die vastlopers wel een update komt (er vanuit gaande dat het probleem in "breder" voorkomt dan alleen bij mij).
Wat betreft het afwachten van kinderziektes: ik stond op het punt om een gebruikte XT2 aan te schaffen als vervanger van mijn XT1 toen toch vrij onverwacht de XT3 uitkwam een dikke maand geleden. Met dergelijke aantrekkelijke specificatie's die juist voor mijn tak van fotografie heel geschikt zijn moet je dan wel heel sterk in je schoenen staan om af te gaan zitten wachten tot alle kinderziektes er uit zijn :)
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Vastlopers op XT3

Bericht door GeorgeF »

Ja ik begrijp je wel FujiHai,
Als je eenmaal verliefd ben op een nieuwe camera dan is het vrijwel onmogelijk om je zelfbeheersing te bewaren.
Maar Fuji kennende zal het zeker wel goedkomen.
Heb je het servicepunt in Duitsland al in kennis gesteld van je probleem?
Uit eigen ervaring weet ik dat de service daar fenominaal is.
Bij Nikon heb ik de service die Fuji bied nog niet meegemaakt kijk maar in een van de draadjes over hotpixels.
Dus heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Jacksfun
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 okt 2019, 23:33
Voornaam: Jacques
Has thanked: 2 times
Gender:

Re: Vastlopers op XT3

Bericht door Jacksfun »

Ik heb nu een aantal keren meegemaakt dat de camera bij het aanzetten geen activiteit vertoont bij gebruik van de Battery grip VG-XT3. Even los schroeven en weer aanbrengen helpt niet. Ook batterijslede uit de VG-XT3 halen en terugduwen helpt niet. Het probleem lost zich alleen op wanneer de batterijen uit de slede worden gehaald en teruggeplaatst. Herkennen jullie dit of hebben jullie tips om dit te voorkomen?
Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 51 times
Been thanked: 21 times
Gender:
Contacteer:

Re: Vastlopers op XT3

Bericht door MauvdL »

Jacques, zit de laatste firmware er op? Het lijkt namelijk een oud issue: https://owenbillcliffe.co.uk/about-fuji ... 3-lockups/
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Jacksfun
Berichten: 2
Lid geworden op: za 05 okt 2019, 23:33
Voornaam: Jacques
Has thanked: 2 times
Gender:

Re: Vastlopers op XT3

Bericht door Jacksfun »

Maurice. Ik ben volgens mij up to date met versie 3.
Misschien nog relevant om te vermelden:
- toen het gebeurde zat de originele Fuji batterij in de camera en zaten twee NP-W126S van een ander merk in de Battery grip
- De Battery Grip zit er tijdens het fotograferen bijna altijd op. Ik neem niet de moeite om het contact aan de onderzijde van de camera met het afdekplaatje te beschermen wanneer ik deze verwijder en de camera weer in de tas doe.
Gebruikersavatar

Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Re: Vastlopers op XT3

Bericht door Harlin »

Jacksfun schreef: wo 09 okt 2019, 12:22 - toen het gebeurde zat de originele Fuji batterij in de camera en zaten twee NP-W126S van een ander merk in de Battery grip
Heb zelf nog geen vastloper gehad met de xt3, geen laatst update, dus even afkloppen.
In de camera heb ik een originele NP-W126S accu.
In de grip heb ik 2 NP-W126 jupio accu's, die ik nog op de xt-1 gebruikte, die gaan dus al jaren mee.
Dus ik denk dat de batterijgrip best andere accu's kan hebben, al krijg ik wel elke keer de waarschuwing dat ik de verkeerde er in heb.
Heb ook nog een fujibatterij met een 4kante stip er op, die ik dus ook alleen voor de grip gebruik.
Jacksfun schreef: wo 09 okt 2019, 12:22 - De Battery Grip zit er tijdens het fotograferen bijna altijd op. Ik neem niet de moeite om het contact aan de onderzijde van de camera met het afdekplaatje te beschermen wanneer ik deze verwijder en de camera weer in de tas doe.
Bij mij komt de grip er amper af, zodra de eerste batterij leeg is dan vervang ik die al, heb 4 jupio's accu's.
En dan doe je wel erg lang voor de camerabatterij leeg is. :mrgreen:
Ik neem ook niet de moeite om het contact aan de onderzijde van de camera met het afdekplaatje te beschermen als ik er mee bezig ben.
Maar om hem zo zonder afdekplaatje in de tas?, dat doe ik zeker niet. :o
Plaats reactie

Terug naar “X-T3”