Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Je hoort nog wel eens wat
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3061
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 153 times
Gender:
Contacteer:

Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door Patrick »

Al een actief draadje bij de buren bij NCN. Flickr gaat veranderen! En flink ook!
Free accounts will soon be limited to 1,000 photos or videos. Flickr isn’t Flickr without the contributions and participation of our free members, and we remain committed to a vibrant free offering.

If you are a free member with more than 1,000 photos or videos, you will have ample time to upgrade to Pro (for 30% off your first year) or download your photos and videos.* Read more about this decision.
Natuurlijk beginnen ze met "Pro account is nu beter dan ooit"... :silent:

Alles te lezen via https://forum.nikon-club-nederland.nl/v ... 37&t=70351
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door PeterD »

Dat is wel jammer ja.Maar op het moment dat Flickr werd overgenomen door Smug Mug kon je al weten dat er veranderingen zouden plaatsvinden. Veranderingen die met betalen te maken zouden hebben want Smug Mug is ook niet gratis.Alhoewel dat niet per se slecht hoeft te zijn heb ik toch meteen mijn account opgezegd.Een nieuw account is zo gemaakt.Eerst de ontwikkelingen maar eens afwachten.Dit is dus de eerste en ik denk dat er nog wel meer volgen.
Gebruikersavatar

AVI-Foto
fXf sponsor
Berichten: 655
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 21:22
Voornaam: Arjan
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door AVI-Foto »

Oke betalen voor Flickr doe ik al jaren, mijn Pro loopt nog tot ergens september 2019.
Echter, om het ineens 2x zo duur te maken voor hetzelfde is van de zotten !! L-)

Indien er in de prijs stelling niets gaat veranderen het komende jaar, of ze niet met realistische prijs aanbieding komen zal ik halverwege volgend jaar dus gewoon maar weer als Straight en niet als Flicker door het leven gaan O:-)
     Groet, Arjan
     avi-foto.nl
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door Ed Post »

Ik ben ook Pro user en heb nog tot april 2020.
Ik heb dus nog even bedenktijd over die prijsverdubbeling.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door MacFuji »

Van gratis naar betaald is een aardige stap. Maar ik ga wel doen. Eerste jaar 30 % goedkoper en daarna zie ik wel even.
Er staan nu van mij 3500 foto's op en ik heb op dit moment geen beter alternatief.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door remoss »

Presenteren op een eigen domein is een optie. Ik heb ook zo'n 3500 foto's op mijn site staan zo langzamerhand. Kost een euro of 4 in de maand zo'n beetje. Nadeel is wel dat je een site moet inrichten, dat is bij Flickr al geregeld natuurlijk.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door Ed Post »

Ik heb daar bijna 30.000 foto's op staan. Ik gebruik Flickr dan ook als database en extra opslag voor het geval dat...
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door MacFuji »

Net wat ik aangaf, het is een beste stap. Maar even rond gekeken en ook op FB de reacties gelezen. En die zijn niet mis.
Maar het is eigenlijk voor onbeperkte opslag, ook niet zoveel geld per maand. En volgens anderen ook de goedkoopste optie. ( moet ik zelf nog nakijken )

ik heb het niet nodig als back-up, maar wel als presentatie en het delen van foto's op forums etc. Ik zou het heel jammer vinden als linkjes van dit jaar en
verleden jaar opeens het niet meer doen.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Peter P
fXf sponsor
Berichten: 360
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 09:11
Voornaam: Peter
Has thanked: 6 times
Been thanked: 32 times

Re: Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door Peter P »

Ik heb ook een betaalde account als back up op de foto s buitenhuis te bewaren maar als het twee keer zo duur wordt moet ik misschien verder kijken. Gratis opslag is nergens meer volgens mij.
Groeten Peter
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: Gratis Flickr accounts worden uitgekleed

Bericht door André »

Voor mij is het geen backup maar een methode om platen op fora te hyperlinken. Door te veel gedoe doe ik dat al bijna niet meer, dus ik begin maar vast op te ruimen.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “Geruchten”