7Artisans 60 mm F/2.8

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
folkert
In memoriam †
Berichten: 391
Lid geworden op: vr 22 jul 2016, 09:49
Voornaam: Folkert
Locatie: Westland / Den Haag / Delft
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 5 times
Been thanked: 78 times
Gender:

7Artisans 60 mm F/2.8

Bericht door folkert »

Weliswaar geen specifieke converter voor de X100V maar misschien verdient dit item een eigen draadje maar ik kwam vrij recent op internet deze "nieuwe vernieuwde manuele lens" tegen - wellicht is deze 7Artisans 60 mm F/2.8 ook een optie om meer met macro te gaan doen - de prijs lijkt mij heel schappelijk. Voor deze lens is inmiddels ook een video-review verschenen




https://www.7artisans.com/en/h-pd-42.html#_pp=2_3818
Fuji XH-2/X100T/XT-4+grip/XE-4/ FUJINON XF18-55mm/XF 18-135mF/3.5-5.6/XF 55-200mm/XF100-400/XF16mm 2.8WR/XF35mm 2.WR/XF50mm F2 WR/XF 90mm/XF 80mm f2,8 R LM OIS WR Macro/XF 10-24 mm (old)/pancake XF 27mm f/2.8 WR (new)
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: 7Artisans 60 mm F/2.8

Bericht door remoss »

Afgesplitst van HIER
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Gebruikersavatar

André
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 03:08
Locatie: Enschede
Has thanked: 7 times
Been thanked: 31 times

Re: 7Artisans 60 mm F/2.8

Bericht door André »

Ik heb de review bekeken en denk dat je beter kunt dan deze. Er is geen klik in de diafragma ring. Dat is vervelend. Verder zijn er eigenlijk goedkopere alternatieven die je flexibeler maken. Denk daarbij aan tussenringen en vergroterobjectieven. Dan heb je ook verschillende vergrotingen ter beschikking. Dan kun je ook nog verder uitvergroten door ze om te keren tot een vergroting van wel 5 x. Eventueel zoals ik ook wel doe een 35+ jaar oude Micronikkor 105mm f4 van 100 euro of en een Micronikkor 200mm f4 van de zelfde leeftijd voor 200 tot 250 euro scoren. Die 105 is het beste glas wat ik ooit gekocht heb, nog steeds. Het verschil tussen de bovengenoemde stukjes glas met de Artisan is dat de Artisan niet zo scherp is, volgens de review, en als je macro schiet wil je toch echt dat de scherpte er is. Ik denk dat je daarom beter naar iets anders kunt kijken. Het goedkope van het objectief moet ergens vandaan komen, dus is er ergens op bespaart. Het diafragma en vermoedelijk het glas zelf, maar weten doe ik dat niet. Ik weet alleen wat ik gebruik en hoe dat presteert.

Mijn X-T2, Kipon Fuji, Nikon adapter, 2 tussen ringen, omkeerring BR2a, stepdownring en een omgekeerde El Nikkor 50mm f2.8N vergroter objectief. Wil ik meer vergroting plaats ik meer tussen ringen.



Een 50mm El Nikkor scoor je voor 5 tientjes. De rest had ik al behalve de stepdown ring.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “Objectieven algemeen”