Alvast even voorstellen

Wie ben je?
Plaats reactie

Topic Starter
mariavl70
Berichten: 11
Lid geworden op: do 27 jan 2022, 10:14
Voornaam: Marian
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Gender:

Alvast even voorstellen

Bericht door mariavl70 »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Marian en heb tot nu toe altijd met een Sony foto's gemaakt. Ooit een keer een cursus gevolgd, toen er nog fotorolletjes in gingen, maar daar waren we meer tijd kwijt met het ontwikkelen, dan daadwerkelijk foto's maken. Ik ben meer in de praktijk en met internet aan de gang gegaan. Mijn ouwe camera (A700) heb ik in de praktijk echter voornl. voor vakantiefoto's (ik blijk een voorkeur te hebben voor mooie natuur, mensen hoeven er niet zozeer op te staan )gebruikt. En op verzoek wat feesten, bruiloften en familie's vastgelegd.
Een jaar of 6-7 geleden heb ik de diagnose Parkinson gekregen, waardoor de camera een poos heeft liggen verstoffen. Voor wandeltochten is hij vrij zwaar en met mijn iPhone maakte ik ook best leuke foto's (vond ik zelf :? ). Nu ik echter 1,5 jaar geleden door dit kwaaltje moest stoppen met werken ben ik er weer helemaal ingedoken en mezelf een systeemcamera geschonken. Was even zoeken, want ik dacht dat ik eerst bij Sony moest blijven vanwege de stabilisatie, maar ben uitgekomen bij de Fujifilm X-T4. Enige nadeel is dat alle lenzen die ik in mijn hoofd heb geen van allen ergens leverbaar zijn. De body staat dus als leuke woon-accessoire op de kast te wachten op de rest. De 18-55mm is reeds betaald, maar dus niet leverbaar. Wilde er later ook nog een telelens bij en dacht die dan maar eerst vast te kopen (70-200mm), maar helaas.... ook niet leverbaar. Frustratie is hoog op dit moment en er schieten gedachten door mijn hoofd om dan maar iets aan te schaffen dat wél op voorraad is, om maar aan de gang te kunnen. Nou ja, ik vermaak me nog wel even op dit forum, maar hoop snel iets te kunnen laten zien, wat met deze beauty ingemaakt,
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Alvast even voorstellen

Bericht door GeorgeF »

Welkom Marian op dit mooie fxf forum.
Wat vervelend te horen dat je Parkinson hebt.
Ik hoop dat je veel plezier kunt halen uit je hobby.
En ja de levering van objectieven gaat niet erg soepel.
Daar hebben de meeste cameramerken last van.
Maar heb je er wel eens over nagedacht om gebruikte objectieven aan te schaffen?
Via Marktplaats heb ik al verschillende objectieven aangeschaft.
Scheelt soms de helft.
De 70-200mm zal je bij Fuji nog niet aantreffen maar wel de 70-300 mm en daar zit ook levertijd op.
Maar gebruikt is de 55-200 mm wel leverbaar en deze is ook erg goed
Wil je goedkoop aan nieuwe objectieven komen heb ik wel een adres voor je daar krijg je behoorlijke kortingen laat maar weten via een pb.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 368 times
Been thanked: 103 times

Re: Alvast even voorstellen

Bericht door MacFuji »

Ik zou beginnen om je geld terug te vragen van de 18-55 want die bij veel winkels nog gewoon op voorraad, dan sta je niet stil.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Alvast even voorstellen

Bericht door RiFuji »

Welkom, Marian!

Probeer om deze leuke hobby niet gefrustreerd te beginnen, want dat zou zonde zijn.

Inderdaad, Fuji heeft helaas wel wat moeite met de aanlevering van (bepaalde) nieuwe lenzen...., maar, zoals door George al aangehaald, kijk eens op Marktplaats voor een mooi gebruikt exemplaar. Ook tweedehands prijzen kunnen helaas wel stevig zijn, maar aan de hand van (veel en goede) foto's moet je al heel gauw kunnen afleiden hoe er met de spullen is omgegaan door de vorige eigenaar.

Ook wordt er wel eens wat op dit forum tweedehands aangeboden.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Alvast even voorstellen

Bericht door dhrPeter »

Welkom op het forum Marian, als je huiverig bent om van marktplaats een objectief te kopen kun je beter kijken bij de grote speciaalzaken als CameraNu of Kamera Express daar krijg je een jaar garantie op tweedehands.

Veel plezier met je nieuwe camera en straks de objectieven.

Groet, Henk

MajorB
Ex-fXf
Berichten: 410
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 10:25
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times
Gender:

Re: Alvast even voorstellen

Bericht door MajorB »

en vergeet vooral refoto.nl niet
.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Alvast even voorstellen

Bericht door GeorgeF »

Refoto heb ik ook goede ervaringen mee.
Vergeet Foto Looman uit Purmerend niet.
Daar kan je vaak mooie kortingen bedingen en heeft een super service.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken

Topic Starter
mariavl70
Berichten: 11
Lid geworden op: do 27 jan 2022, 10:14
Voornaam: Marian
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Gender:

Re: Alvast even voorstellen

Bericht door mariavl70 »

Dank voor deze tips! Bij Kamera Express heb ik de kit dus gekocht, maar alleen de body dus mee kunnen nemen. Het is nog wachten op de lens. Ik ga eens speuren bij de andere adressen die jullie opgeven.
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Alvast even voorstellen

Bericht door dhrPeter »

KE heeft een 18-55mm bij de tweede hands staan, misschien kun je iets met ze regelen?
Gebruikersavatar

Harlin
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 23:53
Voornaam: Harry
Has thanked: 29 times
Been thanked: 5 times

Re: Alvast even voorstellen

Bericht door Harlin »

Of het mag weet ik niet, maar hier is ook nog wel eens wat te vinden: https://www.facebook.com/groups/1022609311148380

https://www.cameranu.nl/nl/c14822/occas ... t=0&page=2
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”