Schuilhut

De beestjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Schuilhut

Bericht door PeterD »

Ik zat in een schuilhut aan het water te genieten van het spektakel wat zich daar afspeelde.Honderden eenden,zilverreigers,aalscholvers en lepelaars.Wat zou zo,n 150-600 prachtplaten opleveren.Ik heb hem niet en moet me behelpen met mijn 55-200.Maar dat is geen straf.Maar in de hut speelde zich ook een mini avontuur af.Tussen die balken waren een aantal nesten.Na 10 minuten er alleen te hebben gezeten kwamen de eerste boerenzwaluwen en vlogen in en uit langs de vele kijkgaten.Na nog eens 10 minuten ging men afwachtend op de balken zitten.En na weer 10 minuten leek het alsof ik er niet meer was.Ze vlogen af en aan en naar hun nest .Een ervan slechts anderhalve van me vandaan.Ik wilde ze natuurlijk fotograferen.Het enige licht kwam door die kijkgaten dus best donker.Ik heb de iso van mijn 55-200 opgeschroefd naar 1600 en 3200 iso.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Schuilhut

Bericht door GeorgeF »

Mooi gedaan Peter.
Is dit de boeren zwaluw?

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Schuilhut

Bericht door PeterD »

GeorgeF schreef: za 20 aug 2022, 16:15 Mooi gedaan Peter.
Is dit de boeren zwaluw?

Groetjes van George
Volgens de plaatjes die ik er op nageslagen heb wel.Maar als er een vogelkenner is die anders beweert hoor ik dat graag.Ik heb zomaar snel even gegoogeld.
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 540
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 142 times
Been thanked: 84 times
Contacteer:

Re: Schuilhut

Bericht door dhrPeter »

Leuk zo'n ontmoeting met de boerenzwaluw en je hebt er ook nog een paar leuke platen aan overgehouden dat is echt genieten toch?
Schuilhutten zijn zeker in trek bij de boerenzwaluw, in een schuilhut op het Dwingelderveld in Drenthe zaten ze ook en waren ze ook niet schuw. Bij de buren in de manege zitten ook een aantal nesten en ze jagen op insecten ook boven mijn achtertuin en ik geniet dan van hun vrolijke gekwetter. Over een paar weken zijn ze weer weg naar hun overwinteringsplek en kijk ik weer uit naar het voorjaar als ze weer terugkeren.
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Schuilhut

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: za 20 aug 2022, 19:44 Leuk zo'n ontmoeting met de boerenzwaluw en je hebt er ook nog een paar leuke platen aan overgehouden dat is echt genieten toch?
Schuilhutten zijn zeker in trek bij de boerenzwaluw, in een schuilhut op het Dwingelderveld in Drenthe zaten ze ook en waren ze ook niet schuw. Bij de buren in de manege zitten ook een aantal nesten en ze jagen op insecten ook boven mijn achtertuin en ik geniet dan van hun vrolijke gekwetter. Over een paar weken zijn ze weer weg naar hun overwinteringsplek en kijk ik weer uit naar het voorjaar als ze weer terugkeren.
Dat is zeker genieten.Vind ik feitelijk nog belangrijker dan die 150-600 lens.Hoewel dat natuurlijk een prachtstuk gereedschap is.Die schuilhut was bij het Haringvliet, De Ventjagersplaten.Adolfsgat of Visarend heet die hut nu.Die omgeving zul je wel kennen denk.Je moet er wat moeite voor doen om te komen maar het loont.
Gebruikersavatar

remoss
♩♪♫♬♫♪
Berichten: 3825
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 23:03
Voornaam: René
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 41 times
Been thanked: 179 times
Gender:
Contacteer:

Re: Schuilhut

Bericht door remoss »

Leuk om dit zo mee te maken Peter :duimop:

En goed vastgelegd, top!
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
Plaats reactie

Terug naar “Fauna”