Handmatig/Opname zonder lens

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Handmatig/Opname zonder lens

Bericht door PeterD »

Regelmatig zie je vragen voorbij komen over het gebruik van een niet AF lens op Fuji camera,s.Het antwoord is vaak dat je je camera moet instellen op opname zonder lens.Dat klopt ook.Dat staat standaard op UIT en bij gebruik van een niet AF lens zet je die op aan.
Wat ik me afvraag is of dat gevolgen heeft voor de werking en/of andere instellingen van de camera als je er later weer een AF lens opzet en en die keuze gewoon op AAN laat staan ?
(wat volgens de handleiding betekent opname zonder lens)
Gebruikersavatar

Ed Post
Berichten: 518
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 12:28
Locatie: Haarlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Handmatig/Opname zonder lens

Bericht door Ed Post »

Zolang als dat ik fotografeer met Fuji-X camera's heb ik dat standaard aan staan op al mijn camera's. Nooit problemen mee gehad met AF lenzen.
Een flinke zooi Fujifilm camera's, objectieven, flitsers, adapters, oud glas en Canon AF objectieven met AF Viltrox adapter.
Wat zal ik nu weer eens meenemen?
Gebruikersavatar

Topic Starter
PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Handmatig/Opname zonder lens

Bericht door PeterD »

Ed Post schreef: za 27 aug 2022, 13:25 Zolang als dat ik fotografeer met Fuji-X camera's heb ik dat standaard aan staan op al mijn camera's. Nooit problemen mee gehad met AF lenzen.
Zoiets dacht ik al.Wat ook het meest logische is als dat verder voor de werking van je camera niks uitmaakt.Dank voor je reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Objectieven algemeen”