Laatste foto van X-T4

Plaats reactie

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 95 times
Been thanked: 52 times

Laatste foto van X-T4

Bericht door dhrPeter »

Afbeelding

Het was een enerverende start van de vakantie begin deze maand in Oostenrijk. De eerste nacht die we in het appartement doorbrachten kwam een stuk rotswand om 02:45 naar beneden, een oorverdovend lawaai en het huis schudde als bij een aardbeving. De rotsblokken waren bij de buren in de tuin beland. De adrenaline gierde door het lijf.

s'Morgens werd zichtbaar wat er naar beneden gekomen was, zie laatste foto van de X-T4. Bij het vroege ochtendrondje met de hond had ik de X-T4 aan de draagriem over de schouder mee om van een afstandje het pad van de vallende rotsen te kunnen vastleggen.

De X-T4 wilde niet aan en gaf geen enkele reactie. Toen ik na een kwartier terug in het appartement kwam en de camera vastpakte om van de schouder te nemen voelde hij heet aan en heb ik gelijk de accu eruit genomen. Die was ook vrij warm.

Daar de X-T4 al een aantal keren eerder een vastloper had die ik oploste door de accu er even uit te nemen had ik voor reserve camera's gezorgd zodat ik de rest van de vakantie toch foto's kon maken. X-E4 met 18-55 en 16mm F2.8, Olympus OM-1 met 60mm macro en een lichte tele-zoomlens.

Morgen even Kleve bellen, een reparatienummer heb ik via de website al geregeld.

Groet, Henk

PeterD
fXf sponsor
Has thanked: 189 times
Been thanked: 70 times

Re: Laatste foto van X-T4

Bericht door PeterD »

Zo,n start van je vakantie wil je niet hebben.Ik heb geen XT 4 maar de EX 3 (en zijn voorgangers gehad)
Ik herken het vastlopen en aan/uit zetten of batterij eruit en dat hielp tot nu toe.Ik heb die XE camera,s vaak meegenomen naar Bangkok waar het bloedheet kan zijn.Na enkele uren fotograferen waren camera en batterij erg heet.Zo heet dat ik me er wel eens serieus zorgen over heb gemaakt en om die reden even stopte met fotograferen om de camera af te laten koelen.Mijn gevoel zei dat dat niet goed was.Ze bleven het altijd doen maar ik moest er wel aan denken toen ik je berichtje las.
Succes met de reparatie.

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Has thanked: 95 times
Been thanked: 52 times

Re: Laatste foto van X-T4

Bericht door dhrPeter »

Alle andere keren dat de X-T4 vastliep werd hij niet warm. Het is net na zonsopgang nog fris buiten in Oostenrijk dus het weer of zonlicht speelde geen rol.

Ik ging twee nachten in een berghut slapen en heb de camera's die ik vertrouw meegenomen in m'n rugzak.

Groet, Henk
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”