Atomos Field Monitoren: Ninja V, Ninja V+, Shinibi 7 of Shogun 7

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
ghermse
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 1 time
Gender:

Atomos Field Monitoren: Ninja V, Ninja V+, Shinibi 7 of Shogun 7

Bericht door ghermse »

Zijn er leden die ervaringen hebben met één van de Atomos Field Monitoren, Ninja V, Ninja V+, Shinibi 7 of Shogun 7?

Ik overweeg om zo'n field monitor te kopen, maar ben ook opzoek naar iemand die daar ervaringen mee heeft in de praktijk met een FujiFilm body.
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Gebruikersavatar

FujiHai
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 17 jan 2018, 22:47
Voornaam: Fred
Been thanked: 6 times

Re: Atomos Field Monitoren: Ninja V, Ninja V+, Shinibi 7 of Shogun 7

Bericht door FujiHai »

Toen ik twee jaar geleden besloot om eens wat meer te gaan filmen (vogels) met mijn XT3+100-400+1.4 dacht ik dat een externe monitor wel handig zou zijn. Ik was helemaal in de ban van de prachtige SmallHD Focus 5. Uiteindelijk heb ik hem gekocht en ben er een aantal keren mee op pad geweest. Maar inmiddels gaat ie bijna nooit meer mee. Simpelweg teveel gedoe met al die gear in de natuur (statief, camera, flinke lens, beugel met monitor+ flinke accu, externe mic). Bovendien ving al dat spul en met name de monitor ook weer extra wind wat met een 400mm lens sowieso al een enorme uitdaging is als je buiten trillingsvrij wil filmen zoals op de bijna altijd winderige Brouwersdam in Zeeland waar ik s'winters nog wel eens te vinden ben. Tegenwoordig gebruik ik gewoon de EVF voor het filmen, dat werkt voor mij toch makkelijker en sneller. Maar zo heel af en toe gaat de SmallHD nog wel eens mee, gewoon omdat ik het zo'n mooi ding vind en omdat ik het dan toch weer een kans wil geven.
Gebruikersavatar

Topic Starter
ghermse
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 16:52
Been thanked: 1 time
Gender:

Re: Atomos Field Monitoren: Ninja V, Ninja V+, Shinibi 7 of Shogun 7

Bericht door ghermse »

FujiHai schreef: zo 06 nov 2022, 20:05 Toen ik twee jaar geleden besloot om eens wat meer te gaan filmen (vogels) met mijn XT3+100-400+1.4 dacht ik dat een externe monitor wel handig zou zijn. Ik was helemaal in de ban van de prachtige SmallHD Focus 5. Uiteindelijk heb ik hem gekocht en ben er een aantal keren mee op pad geweest. Maar inmiddels gaat ie bijna nooit meer mee. Simpelweg teveel gedoe met al die gear in de natuur (statief, camera, flinke lens, beugel met monitor+ flinke accu, externe mic). Bovendien ving al dat spul en met name de monitor ook weer extra wind wat met een 400mm lens sowieso al een enorme uitdaging is als je buiten trillingsvrij wil filmen zoals op de bijna altijd winderige Brouwersdam in Zeeland waar ik s'winters nog wel eens te vinden ben. Tegenwoordig gebruik ik gewoon de EVF voor het filmen, dat werkt voor mij toch makkelijker en sneller. Maar zo heel af en toe gaat de SmallHD nog wel eens mee, gewoon omdat ik het zo'n mooi ding vind en omdat ik het dan toch weer een kans wil geven.
Hi, bedankt voor je reactie. Dat is altijd denk ik het dilemma met dit soort dingen. Extra load of niet. Wil het zelf meer gaan gebruiken voor het videogedeelte in mijn hobby. Maar ben ook erg geïnteresseerd hoe het met fotografie werkt. Ben ondertussen ook aan het overwegen om een trolley van Think Tank te kopen en dan past alles in een opbergsysteem en neem dan eventueel een kleinere rugtas mee. Ik ga vandaag of morgen maar even langs DigiMaxx. Scheelt toch allemaal weer met extra kortingen.
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-H2S - VG-XH - X-T4 - VG-XT4 - XF 10-24mm f/4 R IOS - XF 16-55mm f/2.8 R LM WR - XF 23mm f/1.4 - XF 50mm f/1.0 R WR - XF 56mm f/1.2 R - XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR - XF 150-600mm f/5.6-8.0 R LM OIS WR - XF 200mm f/2 - XF 1.4X f/2
Plaats reactie

Terug naar “3e partij Accessoires”