Raf - Raw thumbnails niet meer zichtbaar na crash SSD schijf

Gebruikersavatar

MauvdL
fXf sponsor
Berichten: 367
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 18:08
Voornaam: Maurice
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 55 times
Been thanked: 26 times
Gender:
Contacteer:

Re: Raf - Raw thumbnails niet meer zichtbaar na crash SSD schijf

Bericht door MauvdL »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Jawel, ik begreep je heel goed.
Bij bijvoorbeeld Nikon (Raw file extensie .NEF) kan je een Codec (coderen/decoderen) apart downloaden om zo de thumbnails in de verkenner te kunnen zien. De Codec "vertaalt" de samenstelling van een afbeeldingsbestand.
Bij Fujifilm zit die Codec in de software. De programma's die ik noemde (ik weet niet precies meer welke van de 2) gebruik je dan weliswaar niet, maar na installatie (plus wellicht eenmalig gebruik) én na herstart van Windows moet dat werken.

CR3 van je screendump is gekoppeld aan een programma dat Canon-raw ondersteunt.
Blijkbaar gebruik je nu nog geen programma, zoals Photoshop o.i.d., waarmee je RAF kan openen. Maar dat is een koppeling die niks te maken heeft met de Codec die je zoekt.
Koppeling met specifieke programmatuur kan je bewerkstelligen via Configuratiescherm -> Apps -> Standaardapps. Daarna opent het juiste programma wanneer je dubbelklikt op een icoontje, zoals je DOC vanzelf opent met Word.

Zoek anders ook maar eens via deze link
X-E3 | X-T3 | 18mm | 23mm | 27mm | 35mm | 50mm | 10-24mm | 16-80mm | 18-55mm
Vitrine: Nikon D300s | Nikon F2 | Mamyia C330   Instagram
Gebruikersavatar

Topic Starter
NORTHLANDER
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 16 dec 2020, 17:04
Voornaam: Alain
Bewerk mijn foto's: Nee
Gender:

Re: Raf - Raw thumbnails niet meer zichtbaar na crash SSD schijf

Bericht door NORTHLANDER »

@MauvdL gelukt met Raw File Converter (Silkypix), na installatie pc afgelsoten en opnieuw opgestart, RAFfoto icoontjes nu zichtbaar in Verkenner, bedankt hé!
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”