Mijn 365 project

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

RiFuji
fXf sponsor
Berichten: 313
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:53
Voornaam: Rico
Locatie: Flevoland
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 31 times
Been thanked: 20 times
Gender:

Re: Mijn 365 project

Bericht door RiFuji »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

@Henk Vos Wat een gekke foto van die bos bloemen. Waar jouw foto’s in regel lekker scherp zijn, mist deze laatste helaas enige scherpte.
X-T3 / VG-XT3 / XF 16-55mm f2.8 R LM WR / XF 50-140mm f2.8 R LM OIS WR / XF 100-400mm f4.5-5.6 R LM OIS WR / XF 1.4X TC WR

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

RiFuji schreef: zo 29 jan 2023, 13:08 @Henk Vos Wat een gekke foto van die bos bloemen. Waar jouw foto’s in regel lekker scherp zijn, mist deze laatste helaas enige scherpte.
Klopt, enige haast gisteren...moest maar even...."zal proberen mijn leven te verbeteren." ;)
Gebruikersavatar

Topic Starter
HenkV
fXf sponsor
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 7 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mijn 365 project

Bericht door HenkV »

Zondag, 29 januari 2023, vandaag opnieuw minumum aan tijd, daarom maar "minimal photo "( op z'n goed Hollands) Overigens, ik heb beloofd hierboven een paar stappen terug foto's te plaatsen van ons verblijf in Sölden, ze komen er echt aan hoor, nog even geduld aub.

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Gebruikersavatar

Topic Starter
HenkV
fXf sponsor
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 7 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mijn 365 project

Bericht door HenkV »

Maandag 30 januari 2023...niet zo veel inspiratie vandaag

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Gebruikersavatar

Topic Starter
HenkV
fXf sponsor
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 7 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mijn 365 project

Bericht door HenkV »

Mijn belofte over Sölden inlossen, op het gevaar af dat jullie het vervelend gaan vinden, maar vooruit maar dan.....

Foto 1
Afbeelding
foto 2
Afbeelding
Foto3
Afbeelding
Foto4
Afbeelding
Foto5
Afbeelding
Foto 6
Afbeelding
Foto 7
Afbeelding
foto 8
Afbeelding
foto 9
Afbeelding
Foto 9
Afbeelding
Foto 10
Afbeelding
Foto 11
Afbeelding
Foto 12
Afbeelding
Foto 13
Afbeelding
foto 14
Afbeelding
Foto 15
Afbeelding
Foto 16
Afbeelding
Foto 17
Afbeelding
Foto 18
Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door GeorgeF »

Beste Henk het 365 project is op zich een leuk initiatief.
Maar ik zie er ook nadelen van.
Dat is dat er soms foto's gemaakt worden en geplaatst die je waarschijnlijk anders niet zou posten.
Ik vind het soms ten koste van de kwaliteit gaan.
Maar er zitten vaak wel hele mooie exemplaren bij.
Ik denk dat je met dit 365 project jezelf te kort doet.
Misschien een 52 weken project dan heb je 7 dagen de tijd om een mooie plaat te produceren.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Mijn 365 project

Bericht door PeterD »

Van de Solden foto,s vind ik nr 6 (roker) en nr 9 (kerkje in de sneeuw) er tussen uit springen.Het fijnst om naar te kijken.Nr 6 had van mij wel iets meer pit mogen hebben.De foto van het kerkje in de sneeuw vind ik schitterend.
Overigens vind ik een serie waarin zwart-wit en kleur door elkaar worden gebruikt weer niet zo fijn om naar te kijken.

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

GeorgeF schreef: di 31 jan 2023, 01:41 Beste Henk het 365 project is op zich een leuk initiatief.
Maar ik zie er ook nadelen van.
Dat is dat er soms foto's gemaakt worden en geplaatst die je waarschijnlijk anders niet zou posten.
Ik vind het soms ten koste van de kwaliteit gaan.
Maar er zitten vaak wel hele mooie exemplaren bij.
Ik denk dat je met dit 365 project jezelf te kort doet.
Misschien een 52 weken project dan heb je 7 dagen de tijd om een mooie plaat te produceren.

Groetjes van George
Dank George van je eerlijke reactie, stel ik op prijs.....je slaat wel de spijker op z'n kop wat betreft het verschil in kwaliteit van de foto's; eerlijk gezegd heb ik me dat van tevoren gerealiseerd toen ik in juli vorig jaar begon en zo af en toe heb ik even de neiging gehad om er mee te stoppen,,maar uiteindelijk besloten om door te gaan omdat als je eenmaal ergens aan begint je dat ook moet afmaken (zei mijn moeder vroeger altijd). Nog steeds is die twijfel er wel, maar ik ben graag ook een beetje actief in de weer en wandelen gaat heel goed samen met fotograferen. Je ziet hel wel meer bij fotografen die iets dergelijks doen, hier en daar wordt ingeleverd op kwaliteit, maar desondanks toch door gaan. Lang verhaal kort, ik ga door, misschien overweeg ik binnenkort toch maar je advies op te volgen, althans op dit forum, maar mijn intentie is zeker om voor mezelf door te gaan. De resultaten dan verder (vanaf het begin)via mijn website. Waar ik overigens mee was gestopt (zie het begin van dit onderwerp ),maar ben nu toch weer bezig die op te bouwen via SmugMug. Enfin, ik gooi er nog een foto tegenaan die ik vandaag hier in Alphen heb gemaakt, er zitten weer een paar mooie tussen vind ik, zelf, maar ik volg maar het advies van Patrick op, een foto per keer, die andere zet ik dan wel op de site. Nogmaals dank George.
Hier de foto van vandaag:
Afbeelding

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

PeterD schreef: di 31 jan 2023, 07:56 Van de Solden foto,s vind ik nr 6 (roker) en nr 9 (kerkje in de sneeuw) er tussen uit springen.Het fijnst om naar te kijken.Nr 6 had van mij wel iets meer pit mogen hebben.De foto van het kerkje in de sneeuw vind ik schitterend.
Overigens vind ik een serie waarin zwart-wit en kleur door elkaar worden gebruikt weer niet zo fijn om naar te kijken.
Dank Peter voor je reactie, het is kiezen wat hier te plaatsen, ik ben misschien een beetje doorgeslagen, maar dat is achteraf gepraat. Meer dan achthonderd foto's gedurende de week dat we er waren, een heleboel kunnen gelijk weg, maar ik moet met die hele boel nog aan de slag . Voor plaatsing hier ben ik even snel door de complete lijst gegaan, maar beter is om misschien toch kritischer te zijn bij een keuze. En feit blijft natuurlijk ook dat over smaak niet te twisten valt, wat de een mooi vindt of geslaagd en de ander niet. Wat wel interessant is, is je commentaar op die ene foto, "iets meer pit," daar kan ik wat mee omdat je met zo'n reactie nog eens extra gaat kijken naar zo'n foto en tegelijkertijd nog eens aan de schuifjes gaat trekken. Ik ga dat zeker een van de komende dagen doen. Presentatie hier van zowel zwart-wit als kleur tegelijkertijd zal ik ook meenemen de volgende keer.
Groet

Henk

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Woensdag 1 februari 2023, Alphen aan den Rijn
Afbeelding

Henk Vos

Re: Mijn 365 project

Bericht door Henk Vos »

Donderdag 2 februari 2023, Alphen aan den Rijn
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”