Wie ben ik?

Wie ben je?
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Wie ben ik?

Bericht door HarrieD »

Fotografen, ik ben Harrie en woon in Zuidoost Fryslan vlakbij het Drents-Friese wold en het Fochteloerveen. De 65 al gepasseerd en nu zeeën van vrije tijd. Fotograferen doe ik al vanaf mijn jonge jeugd, aangestoken door een fotograferende vader.
Begonnen met een uiterst eenvoudige Agfa Rapid, gevolgd door een Exacta, Asahi Pentax en als afsluiter van het analoge tijdperk een Nikkormat Ftn (nog steeds in bezit). Het digitale tijdperk begonnen in 2002 met een eenvoudige Fuji compactcamera die opgevolgd werd door een Olympus. Dit merk ben ik lang trouw gebleven en heb twee Olympus (E510 en E520) camera gehad. Drie jaar geleden de keuze gemaakt om over te stappen naar een systeemcamera. De voorkeur ging uit naar een jong gebruikte Olympus, Sony of Fujifilm. Uiteindelijk een zeer weinig gebruikte X-T100 gevonden voor een mij passend bedrag en daar fotografeer ik nog steeds met heel veel plezier mee. Met de "plastic maar fantastic" XC 15-45 en een XC 50-230 (ook als jong gebruikte gevonden op MP)
Behalve foto's maak ik met de X-T100 ook video's, al gebruik ik daar de Nikon B500 van mijn echtgenote ook wel voor. Video's monteer ik in DaVinci Resolve.
Foto's zijn tot voor kort altijd JPEG's vanuit de camera geweest, af en toe wat opgepoetst in een bewerkingsprogramma als Gimp of Luminar 4.
Nu ik veel mee tijd heb schiet ik plaatjes in RAW en "vang" ze in Capture One Express. Het geeft weer een nieuwe dimensie aan de hobby.
Wensen? Ja ik kijk al enige tijd met verlangen naar een X-S10 met XF16-80 en een XF 70-300.
Ik volg al een paar jaar de berichten op dit forum en vond het nu eens tijd worden mijzelf te registreren.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300

Henk Vos

Re: Wie ben ik?

Bericht door Henk Vos »

Van harte welkom HarrieD, veel plezier hier, of beter nog veel meer plezier.
Gebruikersavatar

GeorgeF
fXf sponsor
Berichten: 1573
Lid geworden op: zo 03 apr 2016, 11:53
Voornaam: George
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 33 times
Been thanked: 131 times

Re: Wie ben ik?

Bericht door GeorgeF »

Welkom Harrie een fijne tijd gewenst op fxf.

Groetjes van George
Blijf het (Fuji) Objectief bekijken
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”