ALPHEN AAN den Rijn, vanmiddag woensdag 23 maart 2023e

In en op de straat
Gebruikersavatar

dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 560
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times
Contacteer:

Re: ALPHEN AAN den Rijn, vanmiddag woensdag 23 maart 2023e

Bericht door dhrPeter »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dit is het allerlaatste wat ik er over ga zeggen: als voorbeeld foto 4 van de dames bij de verkeerslichten. Je hebt daar van de dame met de rollator haar voeten afgesneden en ze liep al zo moeilijk. Eén stap achteruit en ze had haar voeten terug, er was alle tijd voor want ze staan te wachten op groen licht. Heeft niets met "smaak" te maken.
Gebruikersavatar

Topic Starter
HenkV
fXf sponsor
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 8 times
Gender:
Contacteer:

Re: ALPHEN AAN den Rijn, vanmiddag woensdag 23 maart 2023e

Bericht door HenkV »

dhrPeter schreef: vr 17 mar 2023, 22:01 Dit is het allerlaatste wat ik er over ga zeggen: als voorbeeld foto 4 van de dames bij de verkeerslichten. Je hebt daar van de dame met de rollator haar voeten afgesneden en ze liep al zo moeilijk. Eén stap achteruit en ze had haar voeten terug, er was alle tijd voor want ze staan te wachten op groen licht. Heeft niets met "smaak" te maken.
Ik heb een verrassing voor je, zie hieronder..... ;) ik ben een beetje slordig geweest met het inzenden van de juiste foto...overigens hoeft een foto niet altijd perfect te zijn , er zijn genoeg foto's waar ook wat op aan te merken is, maar waarvan de zeggingskracht dusdanig is dat die oneffenheid ,of hoe je het ook noemen wilt, geen rol speelt. Enfin, laten we over gaan tot de orde van de dag, dank voor je reactie toe.

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3068
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: ALPHEN AAN den Rijn, vanmiddag woensdag 23 maart 2023e

Bericht door Patrick »

Ik ben zelden onder de indruk van een foto van mensen op hun rug. Ook hier. Wat spreekt je hierin aan?
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
HenkV
fXf sponsor
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 8 times
Gender:
Contacteer:

Re: ALPHEN AAN den Rijn, vanmiddag woensdag 23 maart 2023e

Bericht door HenkV »

Patrick schreef: za 18 mar 2023, 13:38 Ik ben zelden onder de indruk van een foto van mensen op hun rug. Ook hier. Wat spreekt je hierin aan?
Het gaat me bij deze foto om de blokken op de jas van de dame links en overeenkomstige zwart-wit vlekken op de verkeerslichten.
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3068
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: ALPHEN AAN den Rijn, vanmiddag woensdag 23 maart 2023e

Bericht door Patrick »

Waarom staat de andere dame er dan ook op? Ik had dat er niet uitgehaald… Dus hier zou ik de foto anders genomen hebben. Een andere uitsnede om dat duidelijker te maken kan hier denk ik niet.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
HenkV
fXf sponsor
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 8 times
Gender:
Contacteer:

Re: ALPHEN AAN den Rijn, vanmiddag woensdag 23 maart 2023e

Bericht door HenkV »

Patrick schreef: za 18 mar 2023, 17:35 Waarom staat de andere dame er dan ook op? Ik had dat er niet uitgehaald… Dus hier zou ik de foto anders genomen hebben. Een andere uitsnede om dat duidelijker te maken kan hier denk ik niet.
Hoi Patrick
Je hebt gelijk, het is niet bij me opgekomen, ook niet in de nabewerking. Ik liep daar langs en dacht, he wat toevallig, gauw me even achter de dames opgesteld en afgedrukt; later spijt dat ik geen kleiner diafragma had ingesteld, maar ja, bij straatfotografie moet het meestal snel en ik was op dat moment al gelukkig dat ik de foto heb kunnen nemen, bang als ik was dat de dames snel zouden oversteken en ik het moment zou missen. Dank voor je reactie.
Overigens ik ben het niet helemaal met je eens over mensen van achter, dus met de rug naar fotograaf, te fotograferen. Vooral bij zwart-wit en schaduw/licht levert dat toch nog weleens aansprekende plaatjes op. Hier laten ik me ook vooral leiden (soms ook lijden, ha ha) door mijn gevoel. Een beeld kan een bepaalde gemoedstoestand oproepen en dat is, bij foto's waarover we het nu hebben, nogal eens het geval. Ik heb in de nabewerking dan ook nog weleens de neiging om er een silhouet achtige afbeelding van te maken. Enfin, maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Nogmaals dank voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Gebruikersavatar

Gemmaj
Berichten: 198
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 18:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: ALPHEN AAN den Rijn, vanmiddag woensdag 23 maart 2023e

Bericht door Gemmaj »

Sommige van mijn mooiste foto's zijn genomen van de achterkant, een bepaalde houding kan een soort breekbaarheid uitdrukken en dat laat zich vangen op de foto.
Dus in dat opzicht snap ik je punt, Henk. Ik geniet wel van je dagelijkse plaatjes en nee, ik vind ze niet allemaal even goed, maar toch komt er af en toe eentje voorbij
waar ik echt van kan genieten.
Gebruikersavatar

Topic Starter
HenkV
fXf sponsor
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 8 times
Gender:
Contacteer:

Re: ALPHEN AAN den Rijn, vanmiddag woensdag 23 maart 2023e

Bericht door HenkV »

Gemmaj schreef: zo 19 mar 2023, 17:42 Sommige van mijn mooiste foto's zijn genomen van de achterkant, een bepaalde houding kan een soort breekbaarheid uitdrukken en dat laat zich vangen op de foto.
Dus in dat opzicht snap ik je punt, Henk. Ik geniet wel van je dagelijkse plaatjes en nee, ik vind ze niet allemaal even goed, maar toch komt er af en toe eentje voorbij
waar ik echt van kan genieten.
Dank Gemmaj voor je reactie......ik weet het het...lang niet alles goed, ik blijf proberen mezelf te verbeteren , gaat met vallen en opstaan.
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Plaats reactie

Terug naar “Straatfotografie”