De TAMRON 18-300mm F/3.5-6.3 DI III-A VC VXD - eindelijk

Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Re: De TAMRON 18-300mm F/3.5-6.3 DI III-A VC VXD - eindelijk

Bericht door HarrieD »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik zou best wel eens een poosje willen stoeien met deze Tamron. Het wisselen van lens vind ik niet altijd een pleziertje. Soms kom je net een hand te kort en het is mij al eens gebeurd dat een lens uit de tas viel. Gelukkig in het gras, dus geen schade. Is het wat vochtig weer dan heb je al snel de kans op sensorvlekken en dat zie je pas als je thuis de geheugenkaart in de laptop stopt en de foto's voor het eerst op het scherm ziet.
Het lijkt mij een fijn objectief als je de camera met alleen deze lens meeneemt tijdens lange wandelingen. Ook fijn bij video. Niet onbelangrijk; redelijk betaalbaar.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 368 times
Been thanked: 103 times

Re: De TAMRON 18-300mm F/3.5-6.3 DI III-A VC VXD - eindelijk

Bericht door MacFuji »

Ik heb die van mij redelijk snel weer verkocht, en ben overgegaan naar de XF 70-300, dit vooral vanwege de scherpte van de foto's. Ik miste toch wel veel bij mijn dieren foto's. vooral op het eind bij de Tamron. Maar de Tamron is zeker zijn geld waard!
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Re: De TAMRON 18-300mm F/3.5-6.3 DI III-A VC VXD - eindelijk

Bericht door HarrieD »

Ik heb net even een hele serie foto's van je bekeken en ik ben erg onder de indruk. Kan mij voorstellen dat je voor optimale scherpte gaat. Dan komt weer de keuzestress; welke lens neem je mee als ik je collectie lenzen bekijk. Krijg nu al zin om een bezoek te brengen aan Wildlands. Met mijn XC 50-230 kan ik mij ook prima vermaken. Vermaken kan ik bij deze lens ook figuurlijk en letterlijk nemen. Deze lens is (helaas) voorzien van een kunststof bajonet en die heeft het een keer begeven toen de tas met daarin de camera met daarop de XC50-230 te hard op de grond viel. Bij "Ali" een replica bajonet besteld en die op een middag met hulp van YouTube gemonteerd. Een reparatie bij Fuji was net zo hoog als het bedrag wat ik voor de lens (z.g.a.n occasion) twee jaar geleden had neergelegd. Toch houd ik MP in de gaten als er een Tamron voorbij komt.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Plaats reactie

Terug naar “Objectieven algemeen”