Opslag opnames in PC

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
schreurs
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 mar 2023, 20:27
Voornaam: Leon
Bewerk mijn foto's: Nee

Opslag opnames in PC

Bericht door schreurs »

Wanneer ik mijn X-s10 koppel aan de PC, verschijnen er 2 mappen. live en still.
Ik was in de veronderstelling dat hierin de gemaakte opnames zouden worden geplaatst, maar helaas.
Je moet om de opnames de SD card uithalen en in de PC stoppen om de foto's op te slaan.
Overigens kan ik de camera wel koppelen op de PC, maar dan met RAW file converter.
Ho kan ik de opnames in de bovengenoemde mappen krijgen?

groet Léon
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Re: Opslag opnames in PC

Bericht door HarrieD »

Ik vermoed dat dit hetzelfde is wanneer je een telefoon koppelt aan de pc. Als ik mijn smartphone of die van mijn echtgenote koppel krijg ik ook 2 mappen te zien, namelijk het interne geugen en de SD kaart. Als ik daarop klik lijken de mappen leeg. De telefoons staan dan echter in de batterij oplaadstand. Mijn pc vraagt vervolgens wat ik wil doen met het gekoppelde apparaat en dan geef ik aan dat ik bestanden wil overzetten met de verkenner. Daarna kan ik de mappen wel benaderen, bestanden lezen en kopieeren naar de pc.
Ik weet het niet 100% zeker, maar als ik mijn X-T100 met de USB kabel koppel aan de pc vraagt mijn pc ook wat ik wil. Geef ik niets aan dan kan ik het geheugen niet benaderen en wordt alleen de accu via de USB poort opgeladen.
Omdat ik zelf ook met interesse kijk naar de X-S10 viel de vraag mij nu pas op. Misschien dat mijn antwoord nu overbodig is.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

Topic Starter
schreurs
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 mar 2023, 20:27
Voornaam: Leon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Opslag opnames in PC

Bericht door schreurs »

Bedankt voor je reactie, maar ik heb diverse mogelijkheden geprobeerd, maar helaas zijn de mappen niet benaderbaar.
Bij de fotozaak wwar ik deze heb gekocht, weten ze het ook niet. Raden aan om de SD card uit te halen en zo de foto's te downloaden.
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Re: Opslag opnames in PC

Bericht door HarrieD »

Ik ga het ook eens uitproberen. Sinds gisteren in het bezit van een X-S10.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

FujifilmRob
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 09 jun 2023, 16:47
Voornaam: Rob
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Gender:

Re: Opslag opnames in PC

Bericht door FujifilmRob »

Ik gebruik de USB-kabel. Als je de PC ingesteld hebt op openen met Microsoft foto's dan zie je meteen de foto's die kan je importeren. Selecteer een vaste map waaruit je verder kan transporteren. Ik heb bijvoorbeeld Faststone als opslag medium en vandaar uit bewerk ik zonodig met Affinity Photo. Ook RAW onder andere.
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Re: Opslag opnames in PC

Bericht door HarrieD »

Ik heb afwisselend de X-S10 met de USB kabel aan de laptop verbonden en de bestanden overgezet naar de afbeeldingenmap op de SSD schijf en de volgende keren de SD kaart uit de camera genomen en in de kaartlezer van de laptop gestopt. Ik gebruik niet de windows verkenner voor het bestandsbeheer, maar Total Commander. Het werken met twee vensters naast elkaar vind ik veel gemakkelijker en het inlezen van de bestanden gaat in Total Commander ook veel sneller.
Ik weet niet wat op termijn de beste methode is. De verbinding tussen camera en laptop met de usb kabel of het uitnemen van de sd kaart en in de kaartlezer stoppen. Bij methode 1 heeft de SD kaart niets te verduren maar misschien wel de usb poort van de camera en laptop. Bij methode 2 heeft de SD kaart wat meer te verduren.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Plaats reactie

Terug naar “X-S10”