Windmolenpark NOP (origineel en bewerkt)

Bossen, velden, meren en zeeën
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Windmolenpark NOP (origineel en bewerkt)

Bericht door HarrieD »

Windmolenpark Noordoostpolder (RWE). Op een bewolkte middag de tulpenroute in de Noordoostplder gereden. Even van de route afgeweken om over het IJsselmeer uit te kijken. Vooral als dan net de zon even doorbreekt wordt het net even aantrekkelijker. De winmolen rechts werd op dat moment net even verlicht door de zon en steekt daarbij mooi af tegen de andere windmolens. Op de achtergrond rechts nog net wat kleurtjes van de tulpenvelden. De eerste foto is het resultaat van de XC15-45. Dus inclusief de vertekening waardoor de eerste windmolens "scheef" staan. Het RAW bestand ontwikkeld met Capture One Express.
De tweede foto is het resultaat wanneer het RAW bestand geladen wordt in Perspective Efex. Onderdeel van de NiK collectie. Nog niet zo lang geleden gratis beschikbaar, nu helaas niet
Afbeelding

Afbeelding
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

Gemmaj
Berichten: 198
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 18:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Windmolenpark NOP (origineel en bewerkt)

Bericht door Gemmaj »

Je hebt een tijdsbeeld op een correcte manier netjes in beeld gebracht. De kleuren zijn goed, maar het blijft een verzameling van die foeilelijke fladderdingen.
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: Windmolenpark NOP (origineel en bewerkt)

Bericht door PeterD »

De tweede oogt wat natuurlijker vanwege de correctie.Maar ook de eerste zonder correctie vind ik niet verkeerd.Het beeld wat je jammer genoeg veel ziet op plaatsen waar je tot voor kort prachtige wolkenluchten en zonsopkomsten/ondergangen kon gadeslaan.
Gebruikersavatar

Topic Starter
HarrieD
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 80 times
Been thanked: 63 times

Re: Windmolenpark NOP (origineel en bewerkt)

Bericht door HarrieD »

Mijn jongste kleinzoon van 2 roept verrukt; "molen, molen" als hij windmolens ontdekt. Andere tijden.....
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Plaats reactie

Terug naar “Bossen, land- en waterschappen”