Tulpenveld (Curry) in Rutten (NOP)
-
- Voornaam: Harrie
- Bewerk mijn foto's: Ja
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 13 times
Tulpenveld (Curry) in Rutten (NOP)
Al enige jaren bewonder ik de tulpenvelden in de Noordoostpolder. Ieder jaar is er een met routeborden aangegeven tulpenroute beschikbaar. In verband met de drukte mijd ik de dagen in het weekend. Gisteren de route gereden en natuurlijk een hoop foto's gemaakt. Eén tulpensoort sprong er voor mij uit. De "Curry". Fraaie roodtint en als liefhebber van een frikandelletje met curry sprak mij dit wel aan. Deze akker is in Rutten. Op de achtergrond de dijk met daarachter de "skyline" (haven en toren) van Lemmer.

Fujifilm X-T100. XC 15-45 en XC 50-230
-
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Tulpenveld (Curry) in Rutten (NOP)
Prachtige bloemen in een mooie kleur. Jammer dat we er maar zo kort van kunnen genieten.
-
- fXf sponsor
- Voornaam: Henk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
Mooi helder shot...ik twijfel een beetje over de achtergrond, maar geeft tegelijkertijd ook wel indruk in welke omgeving die tulpen staan; op deze manier zie je niet zoveel foto's voorbij komen.
Gebruiker van Fuji X-T4, in combinatie met Fuji 33mm F 1.4 WR, Fuji 56mm F 1.2 WR (nieuwe versie) en Fuji 90mm F2.0. WR.
Website: https://henkvos.smugmug.com
Website: https://henkvos.smugmug.com
-
- Voornaam: Harrie
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 13 times
Het tulpenveld reikte tot de niet zeer hoge dijk en direct daarachter de baai van Lemmer. De natuurlijke scheiding tussen het oude en nieuwe land.
Ik vond die smalle horizontale groene lijn, de dijk, wel een mooie scheiding tussen het dieprode grote tulpenveld en de horizon.
Bedankt voor de reactie.
Ik vond die smalle horizontale groene lijn, de dijk, wel een mooie scheiding tussen het dieprode grote tulpenveld en de horizon.
Bedankt voor de reactie.
Fujifilm X-T100. XC 15-45 en XC 50-230
-
- Voornaam: Frits
- Bewerk mijn foto's: Nee
- Been thanked: 14 times
Een mooi verloop van voorgrond naar achtergrond.
Fuji F550 EXR.