accuduur H2

Gebruikersavatar

Topic Starter
sofa
Berichten: 16
Lid geworden op: di 09 mei 2023, 12:08
Voornaam: Willem
Locatie: Groningen stad
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

accuduur H2

Bericht door sofa »

Hallo,

Ik heb m'n X-H2 nog maar kort maar de accu is heel snel leeg. Volgens DP-review is een volgeladen accu goed voor 680 foto's. Ik ben al blij met 150. Het lijkt wel of de accu gewoon leegloopt. Als ik de camera sluit en uitzet lijkt het of de accu nog (redelijk) vol is. Pak ik daarna de camera weer is de accu leeg. Dat waren wel Jupio accu's. Had ik met de T4 nooit problemen mee. Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur in de H2 en met die van Jupio in het bizonder? Ik ga er maar vanuit dat het aan de accu's ligt en niet aan de camera. Kan boost en AF-C uitzetten maar of dat veel uitmaakt weet ik niet. Bedankt.
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: accuduur H2

Bericht door MacFuji »

Met mijn originele accu haal ik ruim over de 750 foto's, is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat ik doe.
Ik heb geen ervaring met ander merk accu's. Gebruik 2 originele accu's en daar kom ik ruim de dag mee door.

Boost heb eigenlijk altijd aanstaan, IBIS ook op continu. AF-C gebruik ik niet omdat ik dat niet fijn vind, In middels bijna 10.000 foto's gemaakt.
Misschien even een reset doen en op nieuw instellen. ?
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 617
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 122 times

Re: accuduur H2

Bericht door PeterD »

Ik gebruik met Fuji (geen H2) diverse accu,s door elkaar.Geen Jupio. In het verleden heb ik die gehad met een Nikon camera en wat jij omschrift komt overeen met de ervaring die ik had met Jupio in die Nikon camera.Die liep gewoon leeg.Volle accu erin 2 of 3 dagen later niet een beetje leeg maar helemaal leeg.Zeker weten doe ik het natuurlijk niet maar ik wijt het aan de Jupio.
Ondanks dat anderen er misschien tevreden over zijn moet ik die nooit meer hebben.Andere vreemdmerken die ik heb zijn Chilipower en Patona, waarvan ik Patona de betere vind.
Gebruikersavatar

Topic Starter
sofa
Berichten: 16
Lid geworden op: di 09 mei 2023, 12:08
Voornaam: Willem
Locatie: Groningen stad
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: accuduur H2

Bericht door sofa »

Heb met een originele Fuji-accu 500 foto's geschoten, accu nog zo goed als vol en die blijft ook vol. Blijkbaar toch Jupio-probleem. Maar een paar Fuji accu's bijkopen
Gebruikersavatar

wimbas
Berichten: 31
Lid geworden op: di 10 jan 2017, 18:19
Voornaam: Wim
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 4 times
Gender:

Re: accuduur H2

Bericht door wimbas »

Zaterdag 1800 foto's gemaakt met 2 originele Fuji accu's. Nog nooit een ander merk gebruikt, ook niet in m'n Nikontijd.
Gebruikersavatar

Topic Starter
sofa
Berichten: 16
Lid geworden op: di 09 mei 2023, 12:08
Voornaam: Willem
Locatie: Groningen stad
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: accuduur H2

Bericht door sofa »

wimbas schreef: do 11 mei 2023, 19:38 Zaterdag 1800 foto's gemaakt met 2 originele Fuji accu's. Nog nooit een ander merk gebruikt, ook niet in m'n Nikontijd.
Da's netjes. Een kennis van me zegt dattie bijna 4000 schiet op 1 batterij met z'n NIKON Z9..... En zijn verklaring is dat hij zijn camera tijdens een fotoshoot nooit tussendoor uitzet.......
Ik weet niet....
Gebruikersavatar

Topic Starter
sofa
Berichten: 16
Lid geworden op: di 09 mei 2023, 12:08
Voornaam: Willem
Locatie: Groningen stad
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: accuduur H2 (update)

Bericht door sofa »

Update: heb sinds vandaag een nieuwe X-H2. De accu's waren niet alleen heel snel leeg, de camera-instellingen werden ook niet goed vastgehouden. De camera is een paar weken terug naar Fuji teruggegaan en ik heb vandaag een geheel nieuwe camera gekregen. Ik hoor nog wat er met de oude mis was.
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 369 times
Been thanked: 103 times

Re: accuduur H2 (update)

Bericht door MacFuji »

sofa schreef: vr 23 jun 2023, 19:07 Update: heb sinds vandaag een nieuwe X-H2. De accu's waren niet alleen heel snel leeg, de camera-instellingen werden ook niet goed vastgehouden. De camera is een paar weken terug naar Fuji teruggegaan en ik heb vandaag een geheel nieuwe camera gekregen. Ik hoor nog wat er met de oude mis was.
Netjes, zo als ik gewend ben van Fujifilm.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
sofa
Berichten: 16
Lid geworden op: di 09 mei 2023, 12:08
Voornaam: Willem
Locatie: Groningen stad
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 2 times
Gender:
Contacteer:

Re: accuduur H2

Bericht door sofa »

Hoorde zojuist dat het moederboard niet goed was. Ben dus blij met een nieuwe want repareren van een moederboard schijnt wel even te duren ivm chiptekort.
Gebruikersavatar

Sykkelhus
fXf sponsor
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 04 nov 2019, 20:42
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times
Gender:
Contacteer:

Re: accuduur H2

Bericht door Sykkelhus »

Ik heb op mijn XH 2 een hele nieuwe achterkant gekregen.
Mijn XT3 terug ontvangen van een service beurt en bij inruil bleek hij niet goed te zijn .
Word wel een beetje geknoeid op het ogenblik ,nooit eerder last gehad, nu niet tevreden.
Plaats reactie

Terug naar “X-H2”