foto's importeren in Capture One i.p.v. Foto's (Mac)

Plaats reactie

Topic Starter
sofa
Voornaam: Willem
Bewerk mijn foto's: Ja
Been thanked: 2 times

foto's importeren in Capture One i.p.v. Foto's (Mac)

Bericht door sofa »

Als ik mijn H2 op mijn Mac aansluit worden de foto's in de Mac Foto's app geopend i.p.v. in Capture One. Capture One is zo ingesteld dat hij foto's moet importeren zodra een kaart wordt gedetecteerd. Als ik een geheugenkaart in mijn Macbook stop gebeurt dat ook. Maar niet dus als ik de camera rechtstreeks op de Macbook aansluit (ik heb geen sleuf voor een CF-Expresskaart op de usb-hub), dan opent ie de foto's in de Foto's - app. Wat ik nu doe is de originele bestanden (RAW) vervolgens vanuit Foto's exporteren naar een bestandsmap en vanuit Cap.One dan importeren uit die map. Beetje omslachtig. (beetje ingewikkeld verhaal ook misschien). Is er een manier om niet in Foto's maar direct met Capture One te openen? Bedankt alvast.

Patrick
fXf sponsor
Has thanked: 8 times
Been thanked: 132 times

Re: foto's importeren in Capture One i.p.v. Foto's (Mac)

Bericht door Patrick »

Ik vermoed dat je het automatisch importeren van foto's bij het aansluiten van een extern storage device moet uitzetten. Dit is echt een MacOS ding.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T3|X-T2|X-T1|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3

Topic Starter
sofa
Voornaam: Willem
Been thanked: 2 times

Re: foto's importeren in Capture One i.p.v. Foto's (Mac)

Bericht door sofa »

Ja, waarschijnlijk maar nog niet kunnen vinden. Toch maar een Caruba cardreader gekocht. Is ook wel zo handig.
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”