Bloemenrand langs akkergrond N-O Fryslan

Alles wat groeit en bloeit
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 66 times

Bloemenrand langs akkergrond N-O Fryslan

Bericht door HarrieD »

Gisteren vanuit Lauwersoog een fietstocht gemaakt door het akkerland achter de waddendijk in N-O Fryslan. Langs heel veel akkers randen met bloemen en kruiden. Ik kan natuurlijk niet beoordelen of het overal het geval is, maar ik vind dat hier in het noorden de boeren veel werk maken van het inzaaien van de randen langs de akkers met bloemen en kruiden. Ik hoorde van een boer wat een kilo zaad kost en dat je heel wat kilo's nodig hebt.
De XF 70-300 gebruikt om een paar kleurrijke bloemen te isoleren van voor- en achtergrond. F 6.4 en 1/900 sec en ISO 200. 240mm. De korte sluitertijd kwam goed van pas door de stevige wind.

Afbeelding
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: Bloemenrand langs akkergrond N-O Fryslan

Bericht door PeterD »

Die bloemenranden zijn mooi en tegelijk moeilijk te fotograferen.Bij deze had ik iets van de lucht afgehaald.Nu lijkt het alsof de foto in tweeen is gesneden.Maar dat kan ook je bedoeling zijn geweest.
Gebruikersavatar

Topic Starter
HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 66 times

Re: Bloemenrand langs akkergrond N-O Fryslan

Bericht door HarrieD »

Ik heb ook even getwijfeld welke versie ik zou plaatsen. Ik heb hier de versie waar ik de bovenkant heb afgesneden tot de onderkant van de waddendijk op de vage achtergrond. Dan krijgen de bloemen een prominentere plaats en alle aandacht. In de eerste versie contrasteert de drukke bloemenrand met het kale wijdse akkerland tot de zeedijk en de detailarme lucht.

Afbeelding
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Plaats reactie

Terug naar “Flora”