Mistige zaterdagochtend in Alphen aanN den Rijn

In en op de straat
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Gemmaj
Berichten: 198
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 18:45
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Mistige zaterdagochtend in Alphen aanN den Rijn

Bericht door Gemmaj »

Bijzondere sfeer, wel mooi in dat zachte licht
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 66 times

Re: Mistige zaterdagochtend in Alphen aanN den Rijn

Bericht door HarrieD »

Stilte is dus zichtbaar. Foto 1 vind ik wel bijzonder. De supper en de zwemmer die vrijwel helemaal opgaan in de omgeving waarin zijn hun sport bedrijven. Mooi.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3071
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mistige zaterdagochtend in Alphen aanN den Rijn

Bericht door Patrick »

Ik vind mist wel erg mooi, maar mis in deze beelden interessante situaties. Deze beelden pakken mij persoonlijk niet. Maar als je een vroege opstaander bent, dan zijn september en oktober prima maanden om vaker foto's in de mist te maken!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 66 times

Re: Mistige zaterdagochtend in Alphen aanN den Rijn

Bericht door HarrieD »

Foto 1 pakte mij juist wel. Ik sup ook af en toe en dan kijk je toch met andere ogen naar zo'n foto. Vooral omdat "supfoto's" meestal onder een stralend zonnetje worden gemaakt
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Gebruikersavatar

HenkV
fXf sponsor
Berichten: 608
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 12:12
Voornaam: Henk
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bewerk mijn foto's: Nee
Been thanked: 8 times
Gender:
Contacteer:

Re: Mistige zaterdagochtend in Alphen aanN den Rijn

Bericht door HenkV »

Dank allen hierboven voor jullie reacties ...en zoals meestal zijn de reacties verdeeld en dat is niet verwonderlijk natuurlijk, smaak is, ik zou bijna zeggen per definitie, subjectief en dat maakt het tegelijkertijd ook weer interessant. Wat de een mooi vindt, vindt de ander minder of juist helemaal niet mooi. Persoonlijk vind ik ook niet alle van mijn foto's hierboven volledig geslaagd, maar die van de zwemmers en de voetballers in de mist geven mijzelf wel het bevredigendste gevoel. Je moet het doen met wat zich op enig moment manifesteert en dan is de keuze heb je tijd voor jou gewenste frame of is het even snel klikken en dan thuis maar op de computer zien wat het uiteindelijk geworden is. Ik kan jaloers zijn op al die foto's die ik voorbij zie gaan op Instagram waarbij sprake is van een werkelijk schitterende composities en ideale (licht)omstandigheden. Maar diezelfde fotografen geven soms daarnaast een inkijkje in de totstandkoming van die foto's en dan moet je toch zeer wel constateren dat de nabewerking in de software juist dat bijzondere effect aan een foto geeft. Met andere woorden, ik blijf oefenen, maar voor mij geldt toch ook wel lekker op stap gaan en maar zien wat het wordt. Meestal ben ik aan het jagen (zoals het in het jargon heet, dus maar blijven rondlopen), maar steeds vaker leg ik me erop toe te blijven "vissen" vanuit de gedachte mooie compositie en mooi licht en dan maar afwachten of er iemand voorbij wil komen, zodat ik de sluiter op het juiste moment (hoop ik dan) kan indrukken. Ik plaats zo dadelijk daar twee (in kleur)voorbeelden van onder "straatfotografie", Alphen aan den Rijn. Enfin, gewoon lekker blijven schieten en afwachten wat jullie ervan vinden.
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: https://henkvos.smugmug.com

X-T5 + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
Plaats reactie

Terug naar “Straatfotografie”