X-T4 voorgoed bevroren

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 88 times
Contacteer:

X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door dhrPeter »

Gisteren was het weer zover. Tijdens een wandeling begon de X-T4 weer dezelfde kuren te vertonen als anderhalf jaar geleden. Op de meest rare momenten bevroor de camera en kon alleen weer tot leven gewekt worden door de batterij te verwijderen. Het blijkt geen duurzame reparatie geweest te zijn.

Ik heb van alles geprobeerd om te achterhalen waar het probleem vandaan komt: andere batterij, andere geheugenkaarten, contacten van objectief en camera schoongepoetst tot een dubbel strookje papier naast de batterij om de contacten van de batterij beter tegen de contact lippen in de camera te drukken. Niets hielp. Zelfs de strepen in het beeld van de monitor waren terug.

Maar weer een mail naar Fuji service gestuurd met de vraag of de camera kosteloos gerepareerd kan worden, het is per slot van rekening een probleem intern in de camera.
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door PeterD »

Een probleem wat eerder ter sprake is gekomen.Ik herken het want heb het ook wel eens gehad.Echter zo sporadisch dat ik de laatste keer niet eens meer weet.Maar als het zo vaak voorkomt zoals jij omschrijft dan word het een bron van grote ergernis.Laat staan het vertrouwen wat je nog hebt in deX-T4.Hoop voor je dat het opgelost word.
Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 88 times
Contacteer:

Re: X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door dhrPeter »

Dank je Peter, ik heb inmiddels bericht van Fuji Service dat ik de camera op kan sturen en dan zouden ze hem doormeten. Als er een defect is dat gerepareerd moet worden zijn de kosten voor mij.
Ik heb ze teruggeschreven dat ik de camera niet voor een derde keer op ga sturen en veel geld uitgeven voor een "reparatie" waar ik inmiddels geen vertrouwen in heb.
Gebruikersavatar

PeterD
fXf sponsor
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 20 jun 2016, 16:10
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 262 times
Been thanked: 125 times

Re: X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door PeterD »

De uitkomst is hoe dan ook teleurstellend voor je. Zonde.
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 964
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 392 times
Been thanked: 113 times

Re: X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door MacFuji »

Ik heb 1x mijn X-T3 wegens schade aangeboden aan FujiFilm in Kleve. Toen die terug kwam had ik een schrijven waarin stond dat ik gewoon garantie had op de reparatie. Ik neem aan dat jij die ook hebt?

Quote: " Wij retourneren de camera inclusief en hernieuwde garantie voor een periode van " .WARRANTY_RENEWAL. " maanden aan u."
Ik weet niet meer hoe lang de hernieuwde garantie was, die brief is meegegaan met de verkoop van de camera.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 88 times
Contacteer:

Re: X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door dhrPeter »

MacFuji schreef: vr 08 mar 2024, 14:07 Ik heb 1x mijn X-T3 wegens schade aangeboden aan FujiFilm in Kleve. Toen die terug kwam had ik een schrijven waarin stond dat ik gewoon garantie had op de reparatie. Ik neem aan dat jij die ook hebt?

Quote: " Wij retourneren de camera inclusief en hernieuwde garantie voor een periode van " .WARRANTY_RENEWAL. " maanden aan u."
Ik weet niet meer hoe lang de hernieuwde garantie was, die brief is meegegaan met de verkoop van de camera.
Ik kreeg de volgende e-mail Ron:

>Het spijt ons zeer dat u herhaald problemen met uw camera heeft.

Graag bieden wij u een controle aan. De controle is gratis. Mocht er een reparatie nodig zijn, sturen wij een prijsopgave omdat de fabrieksgarantie en de garantie op de in 12/2022 uitgevoerde reparatie al verstreken is.<

Zo jammer van Fuji, nooit van coulance gehoord na drie keer opsturen voor hetzelfde defect.
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 964
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 392 times
Been thanked: 113 times

Re: X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door MacFuji »

dhrPeter schreef: vr 08 mar 2024, 16:11
MacFuji schreef: vr 08 mar 2024, 14:07 Ik heb 1x mijn X-T3 wegens schade aangeboden aan FujiFilm in Kleve. Toen die terug kwam had ik een schrijven waarin stond dat ik gewoon garantie had op de reparatie. Ik neem aan dat jij die ook hebt?

Quote: " Wij retourneren de camera inclusief en hernieuwde garantie voor een periode van " .WARRANTY_RENEWAL. " maanden aan u."
Ik weet niet meer hoe lang de hernieuwde garantie was, die brief is meegegaan met de verkoop van de camera.
Ik kreeg de volgende e-mail Ron:

>Het spijt ons zeer dat u herhaald problemen met uw camera heeft.

Graag bieden wij u een controle aan. De controle is gratis. Mocht er een reparatie nodig zijn, sturen wij een prijsopgave omdat de fabrieksgarantie en de garantie op de in 12/2022 uitgevoerde reparatie al verstreken is.<

Zo jammer van Fuji, nooit van coulance gehoord na drie keer opsturen voor hetzelfde defect.
Ik zou mij niet zomaar gewonnen geven. En zeker nog een mailtje of telefoontje er achteraan doen en even haarfijn uitleggen wat je
er van vindt!
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

MacFuji
Berichten: 964
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 392 times
Been thanked: 113 times

Re: X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door MacFuji »

Ik heb al vanaf medio 2003/4 Fujifilm camera's gehad nooit een ander merk. En natuurlijk wel eens een probleem gehad
met een lens of camera. Mijn ervaring is daarin altijd heel positief.


Of het onderstaande nummer uit 2022 nog klopt dat weet ik niet.
FUJIFILM Service Team
phone: 0080038543854
email: service_feie@fujifilm.com

FUJIFILM Electronic Imaging Europe GmbH
Fujistraße 1
47533 Kleve, Deutschland
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 88 times
Contacteer:

Re: X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door dhrPeter »

Ja dat klopt nog Ron, staat aan het eind van de e-mail van Fuji, dank voor het meedenken.
Gebruikersavatar

HarrieD
Berichten: 237
Lid geworden op: vr 17 mar 2023, 10:42
Voornaam: Harrie
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 82 times
Been thanked: 67 times

Re: X-T4 voorgoed bevroren

Bericht door HarrieD »

Wat ontzettend vervelend en dit slaat weer een flinke deuk in het vertrouwen. Heel veel succes bij de afhandeling en nu hopen op enige coulance van Fuji.
Fujifilm X-S10, XF 16-80, XF 70-300
Plaats reactie

Terug naar “X-T4”