X Raw Studio en FujifilmX Weekly recipies

Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 87 times
Contacteer:

Re: X Raw Studio en FujifilmX Weekly recipies

Bericht door dhrPeter »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Patrick schreef: do 14 mar 2024, 20:56 Wel apart dat je echt de camera waarmee je de RAF geschoten hebt moet aansluiten. Zo kan je niet de X-T4 aansluiten en X-T3 foto's behandelen. Je ziet alleen het beeld, maar kan niets aanpassen.
Ja, dat is ook het nadeel als een camera ingeruild/verkocht/defect is dan kun je dit kunstje niet meer doen.
Gebruikersavatar

Patrick
fXf sponsor
Berichten: 3071
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 02:45
Locatie: Velserbroek
Bewerk mijn foto's: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 154 times
Gender:
Contacteer:

Re: X Raw Studio en FujifilmX Weekly recipies

Bericht door Patrick »

Binnen series zou het wel moeten werken heb ik begrepen, maar de X-T3 zit in een andere serie dan de X-T2 en X-T4 dus in andere series.

Wel een leuke toepassing hoor. Als je de camera wil gebruiken voor al het werk en niet direct op locatie de puntjes op de i hebt kunnen zetten. Of gewoon niet de optimale voorinstellingen gekozen had, dan kan je het achteraf op de bank vanaf je laptop nog even doen en de beelden opslaan zoals je camera het bedoeld had. Mits je er een RAF geschoten hebt natuurlijk. En ik kan me dat ook wel voorstellen, want Fujifilm wordt niet voor niets genoemd door de mogelijkheden die je hebt bij het genereren van JPG bestanden!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|23 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2|90 f2| Q3
Gebruikersavatar

Topic Starter
dhrPeter
fXf sponsor
Berichten: 571
Lid geworden op: za 05 dec 2020, 11:50
Voornaam: Henk
Locatie: Krimpenerwaard
Bewerk mijn foto's: Nee
Has thanked: 150 times
Been thanked: 87 times
Contacteer:

Re: X Raw Studio en FujifilmX Weekly recipies

Bericht door dhrPeter »

@Patrick Bedoel je met "series" cameras met dezelfde X-trans processor? Dan zou je met een X-T30 II de raw bestanden van een X-T4 moeten kunnen bewerken maar zo werkt het niet. Het moet een camera zijn van hetzelfde type als waarmee de raw is gemaakt. Het mag dus wel een andere X-T4 zijn.
Plaats reactie

Terug naar “X Raw studio”