Fujifilm X serie camera's zwart - Lakschade en dan? (Tip)

Allerlei...
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
MacFuji
Berichten: 964
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 18:14
Voornaam: Ron
Locatie: Apeldoorn
Has thanked: 392 times
Been thanked: 113 times

Fujifilm X serie camera's zwart - Lakschade en dan? (Tip)

Bericht door MacFuji »

Forumleden,

Ik heb door de jaren heen aardig wat Fujifilm camera's gehad.
(Zwart) X-T1, X-T2, X-T4, X-H1, X-H2
(Zilver) X-T3

Hoewel ik altijd erg zuinig ben op mijn apertuur, overkomt je soms wel eens wat lakschade aan je camera.
En ik heb daarom altijd bewust zwarte camera's gekocht vanwege de iets hardere verflaag.
1x een zilveren X-T3 gehad. Dat was voor mij geen succes persoonlijk vond ik de laklaag te kwetsbaar. En was ook niet mooi te herstellen.

Nu had ik een paar stukjes van de onderkant van de X-H2 af. Ergens langs geschaaft denk ik. En met mijn andere zwarte
camera's had ik ook al van alles geprobeerd, natuurlijk begin je met een zwarte stift, maar dat is nooit echt zwart meer paars
en met glans, en het dekt ook niet goed en is er ook zo weer af. Ook modelbouw verf geprobeerd en dat ging wel.

Deze week een lakstift gehaald zie foto, mat zwart van Motip kleur nummer 900106, mooi mat, niet te dikke of te dunne verf.
Met het kwastje en tandenstoker is het makkelijk netjes te herstellen.
En wonderbaarlijk na opdrogen geen verschil te zien bij de rest van de body voor mij komt de kleur en glans voor 99% overeen.
En ik moest goed zoeken om het terug te vinden, het grootste stuk was toch ruim 3 a 4 mm.

Dus zoek je ook zoiets, dan is dit mijn tip!


Afbeelding
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”