Al vele jaren 'hobby'fotograaf (ik trek gewoon graag foto's en spring soms bij als mijn vriendin een shoot heeft in bijberoep). Na enkele jaren enkel analoog te schieten terug naar Fuji gekeerd en sindsdien is de collectie wat uit de hand gelopen..
Derde aanwinst was een X70, die ik kocht voor onze reis naar Spanje. Wat leuke plaatjes mee getrokken, maar helaas ook eens uit de deur van onze camper gevallen, met schade tot gevolg.
Het sluitmechanisme van de batterijdeur is stuk. Net als de oranje 'latch' die de batterij op z'n plek houdt in het batterijvak.
Via Kamera Express naar Fuji in Nederland laten sturen: "total loss" want onderdeel niet meer beschikbaar
Nu heb ik online een file gevonden om de plastic sluiting in de batterijdeur te 3D printen (zie link hier: https://www.thingiverse.com/thing:46832 ... XzQ01h7Vdg).
Iemand hier ervaring mee? Ik ben vrij handig, maar altijd leuk als iemand het me al voorgedaan heeft

Van de oranje clip om de batterij op z'n plek te houden vind ik niet meteen een 3D printbare file, en lijkt me ook moeilijker om even te vervangen.. Lijkt me dat je de body al redelijk extensief uit elkaar moet schroeven om daaraan te kunnen?
In principe als de batterijdeur terug naar behoren sluit zou de batterij ook op z'n plek moeten blijven. Dat hoop ik dan maar.
Ik hoor graag jullie eventuele ervaringen met dergelijk DIY werk!
Of de gouden tip voor een plek die dit wel nog kan herstellen, of wel nog aan deze onderdelen kan geraken (of ze heeft liggen..) !
Groeten