Straat . poging tot wekelijkse update

In en op de straat
Plaats reactie
HenkV
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Straat . poging tot wekelijkse update

Bericht door HenkV »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

En nog drie in kleur:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Henk Vos
Website: wwwhenkvossite.pixpa.com

X-T5 + Fuji 18mm F 1.4 WR + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
X100VI
HenkV
fXf sponsor

Bericht door HenkV »

Laatst in Amsterdam, op zoek naar schaduwen
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Henk Vos

X-T5 + Fuji 18mm F 1.4 WR + Fuji 33mm F1.4 LM WR + Fuji 56 mm F 1.2 WR + Fuji 90mm F. 2.0 WR
X100VI
dhrPeter
fXf sponsor
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Ik vind het niet je beste serie Henk, voor mij gaat dit niet over schaduwen maar over sukjes licht. Bij 2 vraag ik mij af: waar kijken die dames naar?, bij 5 heb je de jongedame in een bijzonder on-flatteuse (poep)houding gefotografeerd en bij de laatste foto zit er blijkbaar nog een derde persoon op de bank in de schaduw vast aan voor- en achtergrond. Je mag best wat kritischer zijn op wat je plaatst.

Groet, Henk
HenkV
fXf sponsor

Bericht door HenkV »

dhrPeter schreef: do 15 aug 2024, 12:39 Ik vind het niet je beste serie Henk, voor mij gaat dit niet over schaduwen maar over sukjes licht. Bij 2 vraag ik mij af: waar kijken die dames naar?, bij 5 heb je de jongedame in een bijzonder on-flatteuse (poep)houding gefotografeerd en bij de laatste foto zit er blijkbaar nog een derde persoon op de bank in de schaduw vast aan voor- en achtergrond. Je mag best wat kritischer zijn op wat je plaatst.
Vreemd, ik ben er zelf zeer content over, ik zie hier wel degelijk schaduw en Licht (zoals je wilt), die twee dames staan in een winkel en kijken daar naar iets wat van hun gading is.. juist het feit dat ze daar zo mooi in de schaduw staan trok mijn aandacht en wat betreft de dame in onflatteuze positie, geen moment daar bij stil gestaan, juist het gegeven dat ze omhoog kijkt maakt de foto voor mij en de heren op de bank tenslotte, inderdaad die derde zit in de schaduw en dat is juist het onderwerp van de foto. Maar ondanks ons verschil van mening, dank voor je reactie. Zoveel mensen, zoveel meningen uiteindelijk.

Tot slot, als de moderator het met je eens is wat betreft de keuze van mijn foto's en de plaatsing daarvan hier op dit forum, dan hoor ik dat graag.
Groet, Henk
Met vriendelijke groet,
Henk Vos

X100VI
remoss
Voornaam: René
Contacteer:

Bericht door remoss »

Ik weet niet precies wat je als moderatie vraagt, maar als het gaat over de niet-flateuse houding van de dame, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
HenkV
fXf sponsor

Bericht door HenkV »

remoss schreef: vr 16 aug 2024, 08:11 Ik weet niet precies wat je als moderatie vraagt, maar als het gaat over de niet-flateuse houding van de dame, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Goedemorgen Rene,

precies wat ik bedoelde, als meer anderen er zich aan storen haal ik de foto eraf....maar niet nodig dus. Dank voor je reactie. Over tot de orde van de dag.,
Met vriendelijke groet,
Henk Vos

X100VI
Gemmaj

Bericht door Gemmaj »

zag inderdaad wat minder bijzondere foto's, maar die dame in het geel en oranje springt er wel weer uit.
Patrick
fXf sponsor
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Ik vind het juist een van je betere setjes Henk... tot ik bij foto 4 kwam. Vanaf daar zou ik ze weggelaten hebben, want die zijn beduidend minder. Die eerste drie zijn prima!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
FlickrInstagramX-T4|X-T3|X-T2|X-M1|10-24 f4|16-55 f2.8|18-55 f2.8-4|50-140 f2.8|55-200 f3.5-4.8|100-400 f4.5-5.6|16 f1.4|35 f1.4|56 f1.2|60 f2.4 macro|90 f2| Q3
HenkV
fXf sponsor

Bericht door HenkV »

De waardeoordelen verschillen nogal kunnen we stellen. Dank voor jullie reacties. Ik maak zo mijn eigen afwegingen bij het plaatsen van foto's hier en de ene keer zullen foto' s meer aanspreken dan de andere keer. Ik heb bij het plaatsen van de laatste serie en mijn reactie op het eerste commentaar uiteen gezet van het hoe en het waarom en dat is het dan wel. Dat foto's dan niet bij iedereen in de smaak vallen is dan part of the deal zal ik maar zeggen. Geeft discussie en dat is prima, dus ik blijf het gewoon proberen en hoor dan wel weer wat jullie ervan vinden.
Met vriendelijke groet,
Henk Vos

X100VI
Plaats reactie

Terug naar “Straatfotografie”