Het gevangenismuseum in Veenhuizen is best een bezoekje waard. Op zich niet heel erg fotogeniek maar erg leuk om al die gruwelverhalen te lezen over wat ze vroeger allemaal als straf verzonnen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Gevangenismuseum Veenhuizen
- remoss
- Voornaam: René
- Bewerk mijn foto's: Nee
- Contacteer:
Gevangenismuseum Veenhuizen
Objectieven bestáán uit lenzen!!!
- MacFuji
- Voornaam: Ron
Re: Gevangenismuseum Veenhuizen
Leuke series heb je laten zien. Wel zie ik dat de camera wat moeite heeft met het licht. Ook neigt het een grijs een beetje naar de paarse kant.
Dat kan een keuze zijn. Maar ook een afstelling of bewerking.
Dat kan een keuze zijn. Maar ook een afstelling of bewerking.
FujiFilm X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 70-300 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF 30 MACRO | Sigma 16mm, 33mm, 56mm f/1.4 DC DN | Viltrox 27mm F1.2 PRO
Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
- remoss
- Contacteer:
Dank voor je reactie Ron! De lichtomstandigheden en vooral contrasten waren vaak erg groot, soms is dat idd lastig voor de camera. Voor wat betreft het paars, ik heb mij verbaasd hoe vaak paars/blauw licht wordt gebruikt. Maar bijvoorbeeld de laatste 2 foto's van die gekleurde deur en de foto buiten met de portretten waren werkelijk die kleur.
- wimbas
- Voornaam: Wim
- Bewerk mijn foto's: Ja
Bijzondere serie. Dit museum zou niet mijn eerste keus zijn, maar je maakt met deze mooie serie wel nieuwsgierig.
- HarrieD
- Voornaam: Harrie
- Bewerk mijn foto's: Ja
Mooie serie. Ik woon in de buurt en kom vaak in Veenhuizen. Mijn zoon woont er met zijn gezin. Eigenlijk is het dorp (op de nieuwbouwwijk na) een soort museum. De woningen en gebouwen uit de tijd van de Maatschappij van Weldadigheid met al zijn mooie opschriften, de mooie kerk, het prachtige "klein Soestdijk", het Maallustcomplex. Het hele dorp ademt historie. De hele omgeving met zijn bossen en aansluitend het Fochteloërveen is een bezoek waard.
Fujifilm X-S10, XF 10-24, XF 16-80, XF 70-300
- remoss
- Contacteer:
Dank heren voor de reacties!
Haarie, leuk dat je Veenhuizen goed kent. Inderdaad een museum. We zijn ook nog in brouwerij Maallust geweest, ook erg leuk, heerlijk biertje gedronken. Nou bierTJE, een mooi Quadrouple
Haarie, leuk dat je Veenhuizen goed kent. Inderdaad een museum. We zijn ook nog in brouwerij Maallust geweest, ook erg leuk, heerlijk biertje gedronken. Nou bierTJE, een mooi Quadrouple
- dhrPeter
- fXf sponsor
- Voornaam: Henk
- Contacteer:
Mooie serie René, ben er een keer omheen gefietst maar niet binnen geweest. Wel een paar biertjes voor m'n vrouw gekocht bij Maallust.
- remoss
- Contacteer:
Kijk aan, nog een bier liefhebber Dank voor je reactie!