Hallo allemaal

Wie ben je?
Plaats reactie
Amstelfoto
Voornaam: Gertjan
Bewerk mijn foto's: Ja

Hallo allemaal

Bericht door Amstelfoto »

Beste forumleden,

Ik ben Gertjan, 45 jaar en professioneel fotograaf. Al jaren werk ik met Nikon-camera’s (D850) en sinds anderhalf jaar gebruik ik de Olympus E-M1X. Onlangs heb ik een H2-camera aangeschaft, omdat het menu van de Olympus voor mij als 65-plusser te complex was.
Ik gebruik mijn systeemcamera onder andere als schoolfotograaf, waarbij de gezichtsherkenningfunctie heel handig is, vooral bij het fotograferen op lagere scholen. Dit is iets meer dan alleen portretten maken, zoals vaak het geval is op middelbare scholen.
Momenteel loop ik echter tegen een "probleem" aan: Hoe kan ik de instellingen van de H2 vastzetten, zodat ze niet veranderen tijdens het fotograferen? Ik kan het niet vinden in de gebruiksaanwijzing en hoop dat iemand hier me kan helpen.

Ik vind het overigens erg leuk om te zien dat er zoveel fotografen zijn die nog steeds volop plezier hebben in het fotograferen en prachtige dingen maken!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Gertjan
Amstelfoto
BertH
Voornaam: Bert

Re: Hallo allemaal

Bericht door BertH »

Welkom op dit forum.
Je moet me eens iets uitleggen , ik snap dit niet: "Ik ben Gertjan, 45 jaar" en "voor mij als 65-plusser"
Amstelfoto
Voornaam: Gertjan

Bericht door Amstelfoto »

Beste Bert,
Het is niet zo ingewikkeld bedoeld als het lijkt. Ik ben 45 jaar fotograaf en 65 jaar oud. Kom oorspronkelijk uit de fotojournalistiek en de laatste jaren in de ondergewaardeerde maar voor mij veel leukere schoolfotografie.
MacFuji
Voornaam: Ron

Bericht door MacFuji »

Met de X-H2 die ik ook heb.

De C1 tot C7 kun je daarvoor gebruiken. per plek kan je die volledig instellen hoe dat wilt een naam geven en opslaan.
En dan bij de instelling instellen dat eventuele wijzigingen die toepast niet meegenomen moeten worden. Dus je kunt wel alles aanpassen.
maar zet je de camera weer uit en aan dan kom je weer terug in wat je hebt ingesteld. ( en werkelijk alles kan je instellen !)

Dus ik heb een instelling voor vogels/ dieren, portretten etc.
Dus even in het menu duiken en de gebruiksaanwijzing. Het is niet heel lastig maar even uit zoeken wat je het beste vindt.
Heb een wijziging gemaakt die je wel wilt bewaren moet je voordat je de camera uit zet deze even weer opslaan bij de instellingen.

Echt vast zetten is dit dus niet!. Dat zou wel kunnen maar moet je niet willen en dan is dit de beste optie.

Oja en welkom
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
MacFuji
Voornaam: Ron

Bericht door MacFuji »

Jammer dat TS zich niet meer meld
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”