Vlucht bij zonsopkomst

Foto's die nergens anders onder vallen
Plaats reactie
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Vlucht bij zonsopkomst

Bericht door dhrPeter »

Ik ben sinds kort onderdeel van het drone team van de plaatselijke weidevogel beheer groep. De woensdag ochtenden ben ik een team met een ervaren drone vlieger als tweede vlieger. We rijden samen naar de locatie ergens in de polder, bouwen samen de drone op die dan volautomatisch een patroon vliegt over het perceel dat onderzocht moet worden op weidevogel nesten. De drone vliegt twee keer over het perceel, de eerste keer met een warmte-camera en daarna met een gewone RGB camera. Die beelden worden dan door een derde persoon geanaliseerd en de uitkomst daarvan wordt op een internet-site gedeeld met vrijwilligers die dan de nesten kunnen markeren of de boer kan de coordinaten van de nesten in de GPS van zijn traktor inlezen. Hieronder een kleine impressie van het eerste veldwerk. De drone wordt op handbediening teruggevlogen naar het z.g.n. home point.
Tijdens de vlucht moet de stand van de accu lading in de gaten gehouden worden evenals de drone en het luchtruim waar je vliegt.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
PeterD
fXf sponsor

Re: Vlucht bij zonsopkomst

Bericht door PeterD »

Laat maar komen die drone foto's.De eerste vind ik geweldig alleen al vanwege de kleuren omdat ik hou van de polder.Ik heb er al vaak over nagedacht om er een te kopen.Maar zeker als je naar het buitenland reist zitten er nogal wat haken en ogen aan.Maar wat ik soms van zie.Prachtig.
dhrPeter
fXf sponsor
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Bedankt voor je reactie Peter maar dit zijn foto's van de drone, niet door de drone. Die maakt alleen foto's van de grond om de nesten op te sporen.
PeterD
fXf sponsor

Bericht door PeterD »

Ik was in de veronderstelling dat de eerste opname met de drone genomen was.Maakt verder niet zoveel uit.Drones zijn een prachtig stuk gereedschap wat bij veel fotografen niet meer is weg te denken is.Nu ik schrijf valt het me ook op dat er op het forum niet veel over te vinden.Terwijl het nu toch een ingeburgerd iets is.Maar het een Fuji forum, dan vergeet ik dan weer even.
FujifilmRob
Voornaam: Rob
Bewerk mijn foto's: Ja

Bericht door FujifilmRob »

Dit is drone vliegen met een mooi doel. Heel wat anders dan alleen recreatief vliegen wat ik jaren met een drone heb gedaan. In NL te veel beperkingen, maar ook in het buitenland vaak lastig. Ook heel goed voorbereiden. Vliegen en tegelijk fotograferen is niet eenvoudig, je moet veel in de gaten houden en vooral niet worden afgeleid. Ik heb er gelukkig veel video's en foto’s aan overgehouden, waaronder deze. De drone raakte maar net niet de schoorsteen.Afbeelding
dhrPeter
fXf sponsor
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

PeterD schreef: do 17 apr 2025, 07:16 Ik was in de veronderstelling dat de eerste opname met de drone genomen was.Maakt verder niet zoveel uit.Drones zijn een prachtig stuk gereedschap wat bij veel fotografen niet meer is weg te denken is.Nu ik schrijf valt het me ook op dat er op het forum niet veel over te vinden.Terwijl het nu toch een ingeburgerd iets is.Maar het een Fuji forum, dan vergeet ik dan weer even.
Als je op de foto klikt ga je naar een grotere versie, dan nog een keer klikken voor de maximale vergroting en dan zie je heel in de verte - waar de rode streep links net boven de bomen bijna onderbroken is - de drone. :D
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”