X-H2 foto’s te blauw, te groen, te rood

Plaats reactie
zangloper
Bewerk mijn foto's: Nee

X-H2 foto’s te blauw, te groen, te rood

Bericht door zangloper »

Ik heb sinds enkele maanden een X-H2. Ik heb jaren met tevredenheid gefotografeerd met een X-T2, maar ik wilde iets beters, iets nieuwers. Alle foto’s die ik nu maak zijn te blauw, te groen, te rood, overbelicht, onderbelicht. Heeft iemand dat probleem ook? Ligt dat aan de camera? Ligt dat aan mij? Ik weet het niet. Ik ben er goed ziek van.
MacFuji
Voornaam: Ron

Re: X-H2 foto’s te blauw, te groen, te rood

Bericht door MacFuji »

Ik denk dat je per je instellingen niet goed hebt staan of zonder dat je het wist hebt veranderd.

Mocht je het willen weten hoe ik mijn instellingen heb staan daarvoor heb ik een tool gemaak in het Engels en dit staat op het dit forum
https://www.fujix-forum.com
En wel onder dit topic.
https://www.fujix-forum.com/threads/x-h ... ng.150495/
Het is voor vrij te downloaden. Lees het even misschien kan je het herleiden wat anders staat bij jou of anders een reset uitvoeren en opnieuw instellen.

Ik heb het bewust niet hier op dit forum geplaatst, dat had ik eerder wel gedaan. Maar daar kwam nagenoeg geen response op. Vandaar.
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Mooi dat je zo'n tool hebt gemaakt Ron maar als het specifiek voor de H2 is zullen alleen zij die de H2 bezitten en er moeite mee hebben om het menu te doorgronden er op reageren.

En het kan natuurlijk ook dat de H2 van zangloper () defect is.
MacFuji
Voornaam: Ron

Bericht door MacFuji »

dhrPeter schreef: zo 27 apr 2025, 14:44 Mooi dat je zo'n tool hebt gemaakt Ron maar als het specifiek voor de H2 is zullen alleen zij die de H2 bezitten en er moeite mee hebben om het menu te doorgronden er op reageren.

En het kan natuurlijk ook dat de H2 van zangloper () defect is.
Klopt, het is ook alleen gemaakt voor de X-H2. Want die camera heb ik. Ik maak dit altijd als backup mbt tot mijn instellingen, voor al mijn camera’s nog gedaan. En gedeeld op dat forum.

Maar TS reageert niet dus we komen er nog niet achter.
FujiFilm X-H2 | XF200 f2 | XF1.4x TC f2 | XF2X TC f2.8 | XF 150-600 | XF 16-80 | XF 80 MACRO | XF500 f5.6 | Viltrox 27mm F1.2 PRO

Flickr
https://www.flickr.com/photos/ronmeijerphotography/
dhrPeter
fXf sponsor
Voornaam: Henk
Contacteer:

Bericht door dhrPeter »

Heb even een blik geworpen op je excel applicatie, mooi uitgevoerd je hebt er veel tijd in gestoken. Ik heb indertijd op mijn werk veel met excel gestoeid dus heb wel een idee hoeveel werk het geweest is. Hoewel ik ook een excel sheet gebruik om de instellingen te noteren gebruik ik de Fujifilm Xapp om een back-up van de instellingen van de camera te maken. Het terugzetten gaat met de app sneller als alles weer inkloppen via de menu's.
André

Bericht door André »

Kan het zijn dat je automatische instellingen gebruikt zoals voor de witbalans sluitertijd of ISO en spotmeting gebruikt?
Dan zou ik eerst eens kijken of dit ook gebeurt als je alles manueel hebt ingesteld.
Zeg bij daglicht een witbalans van 5600 Kelvin en de ISO op 160 of 125 en dan diafragma en sluitertijd ook manueel.
Zet dan ook je lichtmeter op matrix meting of meer vlak meting. Kijk dan of je het probleem dan ook nog hebt.
Als het er dan nog is kun je eerst nog een reset overwegen. Hopelijk heb je hier iets aan.
Gegroet, André

Er zijn geen regels voor goede foto's. Er zijn enkel goede foto's. Ansel Adams.
FLICKR

Het watermerk staat in de foto ter voorkoming van misbruik. Als het je stoort klik dan verder a.u.b..
Plaats reactie

Terug naar “X-H2”